Semester har vi, men det blir ju inte så mycket vila. Dagarna fylls av jobb både ute och inne.

Jag gillar det, men har en antal böcker som ligger och väntar på att bli lästa. Sen måste jag börja planera höstens kurser....

Nu i några dagar har Tomas hängnat in en del av vallen som vi tog hö på. Där ska vi släppa hästarna imorgon.

Fåren ska få den hagen som hästarna går i nu. Den ska putsas av först bara. Det är bra att sambeta eftersom de inte äter riktigt samma saker och sen har de inte samma parasiter.

Har hunnit rida en del, samt varit och ridit lektion. Men den timmen vi red vräkte det ner regn. Som tur var så hade vi med oss extrakläder!

Sen har jag tvättat alla fönster, sytt om några gardiner och grejat lite! Försöker hålla lite skapligt inne trots att vi knappt är inomhus! Tv:n var på häromkvällen, men det var nog en av de få gångerna på flera månader!

Idag har jag varit hos sjukgymnasten igen och fått en massa övningar att göra. Bland annat töja ut mina alldeles för korta lårmuskler. Kan vara en anledning till att ljumsken "hakar" upp sig.

Efter besöket var jag på Ö o B och handlade och sen på Grepstad gårdsbutik och köpte en hel låda jordgubbar som jag stått och skivat och fryst in.
Sen kom Marie och Matilda på fika och så hjälpte de Karin med unghästarna. Jag longerade Tindra eftersom jag red igår. Försöker växla lite.

Imorrn är det valpkurs igen kl 10 och så kommer Barbro och ska valla. Det ska bli kul!!

Kanske vi kommer iväg på en liten minsemester några dagar. Vi funderar på Danmark......


My tar vattenpaus och tittar på Tomas och Karin som drar staket.

Kommentera

Publiceras ej