Idag har det blivit en del gjort fast jag har jobbat till 14. Först handlade jag på ÖB, Granngården och Östenssons.
När jag kom hem fikade Karin och jag och firade hennes semester som börjat idag! Vi skrapade varsin lott också, men ingen tur idag!

Sen cyklade hon en sväng med Beris och jag mockade och fyllde på vatten i hagen.
Karin packade ihop sina djur (marsvin och hundar) och åkte hemåt. Då började att jag att lasta ur stenplattor som vi köpte igår, som låg kvar i transporten. När Tomas kom så hjälpte han också till. De ska ligga runt och i växthuset.

Växterna behövde vatten och då såg vi att det var dags att plocka av en del som var klart. Plockade av all sallad, några gurkor, 2 stycken zuccini och en hög med rädisor. Gott!

När vi hade ätit kvällsmat så  tränade jag lite klicker med hundarna. De är så roliga och så olika!!
Nu har vi ätit jordgubbar, så mumsigt. Inte våra egna dock!

Idag kom det skriftliga svaret på Mios höfter, de är A-höfter. Alltså helt normala. Så skönt. Fast det kändes nog faktiskt som det skulle vara det.

Min vän Cattis ska ha en liten bebis vilken dag som helst. Jag hoppas att hon hör av sig med ett sms när det är klart. Men vi vet ju att det är en liten Sixten som ska titta ut! Mysigt!

Nu har jag ledigt några dagar, till torsdagkväll rättare sagt. Ska försöka hinna med att rida både Tindra och Birkir.

Igår red jag Birkir första gången med sadel och träns. Gud vad rolig han är! Han är så liten, men det tycker jag är bra! (Alldeles lagom långt till backen.) Men jag hoppas att jag kommer att sitta kvar! Han verkar inte vara typen som bråkar. Han "bockade" några gånger, men det kändes knappt! Tror bara att han tyckte det var kul att springa.

Nu är det dags att gå ut och ta hästarna från betet och ge lammet lite mat. Hästarna går bara några timmar på bete. De är så fina i hullet och ingen riskerar att få fång heller. Hörde att veterinärerna har flera fall om dagen.
Däremot har de kliat sig i öronen mycket så några har fått sår/insektsbett. Vissa har mer än andra.  Ändå har våra hästar 2 vindskydd som är i princip insektsfria. Dit springer de och ställer sig när det blir för jobbigt.
Undrar hur alla hästar ser ut på sina kroppar som inte har möjlighet till skydd?


Kommentera

Publiceras ej