Sitter och betalar lite räkningar och svarar på lite mejl.

Kall dag idag med. Det är otroligt för att vara 4 juni. Igår hade jag mössa på mig nästan hela dagen! Har sällan hänt i juni!

I helgen  hann vi en hel del här hemma. I lördags började jag en ny rolig valpkurs. Efter den så åkte vi till soptippen med transporten full av skräp. Den har stått hela vintern med bråte i.

På em kom Jonna, Ellen och Matilda. Karin och Jonna red. De andra tjejerna hjälpte till med lite av varje. De löslongerade Tindra över lite bommar. Sen hjälpte de till att städa lite i fårhagen. Nu har vi fått ut allt gammalt foder och gödsel därifrån och Tomas har kört iväg allt till en gödselhög.

Igår fortsatte städning i hästhagen,i vindskyddet. Karin och jag red en sväng också.

Fåren som stått på stall fick komma ut och vara i hagen med de andra. Den svarta tackan fick vara kvar ute inatt medans den vita som inte matar sin ena fick gå in igen. Det är ett jäkla pyssel med dem!

Det är inte utan att man är väldigt trött i kroppen efter en helg utomhus. Idag ska jag till VC med min fot, sen jobba ett par timmar, hem och ha kurs och sen jobba igen.

Men nu ska jag ta en kopp kaffe och glo lite på tv4 pay på Let´s dance som jag missade.



1 kommentarer

Nina

07 Jun 2012 12:47

Men vad tråkigt att tackan fortfarande inte vill ha sitt svarta lamm. Är det risk för att det kommer att fortsätta så hela tiden? Eller finns det fortfarande chans att hon ändrar sig?

Kommentera

Publiceras ej