Tyckte att det var nyss jag skrev.....Slarvig jag är.

I helgen har Karin varit bortrest så pudlarna har varit här och hållt igång. Smilla hoppade upp i sängen hela första natten.  Jag satte ner henne och hon studsade upp! Men andra natten sov hon bredvid de andra i hundsängarna på golvet. Studsade bara upp imorse när hon såg att vi vaknade!

Igår och idag har jag haft spårkurs. Ett härligt gäng hundar och människor. Det är ju så kul med spår! Vi höll på mellan 10-12 båda dagarna.

Sen igår när vi ätit lunch så tog vi kaffetermos med och gick ner till skogen och lade varsitt spår till våra hundar också.



Det var svinkallt, inte alls så skönt som det ser ut!

Sen blev det lite utejobb innan vi gick in och lagade mat.

På kvällen var det melodifestivalen. Bästa låten vann!

Idag var det spårkurs igen på fm. Alla var så duktiga. Fast det var hundar som inte kände varandra så funkade det bra!

Efter lunchen gick jag ut och jobbade i stallet. Pudlarna fick vara med mig och Tomas hade Mio och Jim med sig. Han gjorde en grind till fårhagen och flyttade dit vindskyddet. Det hade  de behövt igårkväll, då det kom världens åsk-och hagelskur. Men som tur är skyddar ju träden mycket.

Sen var det fikadags så vi gick in en sväng. Skönt att hinna gå ut en sväng till efter det, innan det mörknar.

Jag staplade 1kubik ved i ett sånt nät som vi packar i. Sen står det på träpallar.

Nu har vi ätit, tittat lite på tv och det är det dags att gå ut en sväng igen.

Tyvärr har jag nog gått lite väl mycket på onda foten i helgen. Men det GÅR INTE att vara stilla! Omöjligt!

Men i torsdags började jag träna igen, så jag hoppas att  jag kan röra mig lite där istället, när jag inte ska gå.


Kommentera

Publiceras ej