Ja inte är det många dagar som är uppehåll!

Det regnar och skvalar varenda dag! Tur att vi har sandmark, för här blir sällan geggigt. Bara vattenpölar.

Tindra och Freyja är på träning hos Anna Andersson på Kulltorp. Jag var på sitskurs där förra helgen med Helen.

Det var jättekul! Vi fick träffa en sjukgymnast och så blev vi filmade. Sen lämnade jag kvar min häst och Karin kom dit med Freyja också. Tindra behöver lära sig lite mera nu så hon ska vara där i en månad på skola! Freyja ska nog bara vara 2 veckor på lite tillridning.

I veckan har jag haft fullt upp. Jobbat långa pass, varit på Blå stjärna-möte, ridit Beris 2 dagar, varit på agilitykurs med Mio, tränat Mio på vår läxa och en hel del annat!

Veckorna bara springer iväg! Snart är oktober också slut!

Imorrn hoppas jag verkligen på uppehållsväder för då ska vi spåra. Vi blir ett ganska stort gäng som ska ses här, så får vi dela upp oss och lägga på lite olika ställen.

Pudlarna är här i helgen, Karin är på kurs i Kolmården. Tror de är lika trötta som jag ikväll!

Tomas och jag har jobbat ute nästan hela dagen. På fm var Helen här och fikade och Tomas öppnade sitt pussel som vi började på!



När hon hade åkt hem så började vi med att gräva ett nytt land till buskarna jag köpte häromdagen. Men det var så mycket rötter så vi måste hitta yxan och hugga lite! Klippte fruktträden också. 

Sen tog vi in 2 av lammen som är dåliga i magen. Spolade av dem och nu är de inne i en box i stallet. Men nu när vi fodrade såg de redan bättre ut i magen. Kanske är det allt regnande som gjort att de tål gräset dåligt??

Nu får de bara hö iallafall.Så hoppas vi att de blir bra igen.

Nu är jag så trött. Försökte börja på en ny bok, som jag läser till min nya utbildning. Men jag somnade bara......



Kommentera

Publiceras ej