Igår var Helen här och vi var ute en promenad med hundarna.

Efter en stund kom en granne med en liten hund gåendes mot oss. Ja!! Va bra, då kan vi träna, tänkte jag. 

Helen vet ju inte hur mina hundar kan beté sig, för vi möter ju nästan aldrig någon!

Nu sa jag till henne: Vi stannar till och sätter hundarna så hon med hunden kan gå förbi.

Hon höll i Jim som började smyga lite. Då ser jag Mios reaktion. Han var på väg att hoppa på Jim, så som han gör ibland i andra situationer när Jim blir lite "avtrubbad". Det är det alltså som triggar igång att de blir "galna"!!
 
Men nu var jag ju med och vi satte hundarna och stod still.

Då kommer grannen med sin lilla som drar lite i kopplet, men annars ser det bra ut tycker jag.  När hon kommer fram så säger hon: "Jag har tänkt ringa dig flera gånger om hjälp. Hon lyssnar inget på mig ute!!"

"Jag vill att hon ska vara så där som dina", fortsätter hon.

Tjena! Tur att hon inte läser min blogg! men om hon gör det eller om någon annan undrar så är det ju så att man måste ha en plan om man ska ändra på något!! Nu har jag det!



Kommentera

Publiceras ej