I söndags kväll åkte Karin och jag och red lektion hos Anna.

Jag var egentligen astrött och hade ont i foten efter att ha vrickat till mig.

Men, vilken tur att vi åkte! Det var den roligaste lektionen jag har ridit.

Anna började med att rida våra hästar och sa hela tiden vad hon gjorde och varför. Tindra som inte är så välutbildad såg lite skärrad ut ibland när hon inte fattade, men hon är ju världens snällaste häst så hon kämpade på.

Jösses vilken skillnad det blev. Det var som en ny häst! Jag har aldrig kännt så på henne (eller någon annan). Vilken energi och vilket påskjut!

Jag satt bara och kände mig lycklig! Nu vet jag hur det ska kännas och kommer ha ett mål. Jag har ridit alldeles för mesigt......

Längtar till oktober när Tindra ska på träning en månad hos Anna! Det kommer att hända mycket känner jag. Jag skulle aldrig ha hittat den känslan och fattat hur mycket hon har i sig om det inte vore för Anna.

Nu känns det ROLIGT att rida igen.



Kommentera

Publiceras ej