En härlig dag förrutom att jag har haft ont.....

Kanske är det vädret. det har blåst så in i den!

Tomas var ute med jaktgänget på fm. Så då var jag duktig och gjorde sjukgymnastiken och vilade på Bemern.

När jag skulle på ut efter kaffet kom Karin och hade Moa med sig.

Det är så kul att ha henne här! Vi skrattar så mycket!




Hon är en riktig solstråle med en massa energi!

Först var vi ute och mockade och körde in hö. En liten hundpromenad också då Moa slängde in kottar i skogen som hundarna fick leta efter!

Sen gick jag in och lagade mat medans Moa red på Berserkur. Karin promenerade med Jim. 

När de kom in bubblade det ur Moa hur roligt det var att rida och hur det hade gått! Hon berättade också om gårdagens äventyr, när Karin, Johanna, My och hon var i Globen! På stockholm horse show.

Efter middagen gick vi ut och plockade hela transporten full med skräp som ska till tippen. Fåren fick mat och vatten också. Moa jobbade på med allt! Duktiga tjejen!

Sen var det kaffedags och mörkt ute. Vi tände adventsljus och spelade julmusik. Så mysigt!

Sen såg vi lite av dressyren från Globen på tv. Wow vilka hästar!

Nu har vi sett på tv, Solsidan, ätit korv och bröd och tränat lite hund.

Dags att gå ut och fodra,  sen sova.... Godnatt!

Moa för några år sedan!
 


 

4 kommentarer

Helén

03 Dec 2013 18:04

Hoppas du inte har ont nu... Du MÅSTE bli bra snart <3
KRAAAM

marianne

04 Dec 2013 08:08

Usch ja, fukt och kyla gör värken värre :( har du några back on track produkter till dej själv?
Jag vet inte riktig var i höften du har ont, men det finns både trosor med korta ben och långkallingar, om du inte har några så rekommenderar jag dej att skaffa.

Tack för tipset, jag vet ju att nypon är bra för leder, men har aldrig blivit av att jag provat. Det är ju konstigt egentligen, jag kan köpa dyra och många preparat till hästen om det behövs, men när det gäller mej själv har jag inte tanke på vad som behövs.

Tack, jag ska försöka ta hand om mej ;)
kram

marianne

05 Dec 2013 09:38

Jo fronturlastning får det bli om jag ska köpa transport....nu kör jag Marias, hon köpte ny fin och sa att jag kunde låna den när jag behövde så jag sålde min gamla skruttiga med en axel....

marianne

09 Dec 2013 07:56

Ja, brodd till skorna är ett måste sen jag flyttade från storstan, det är inte så lyckat att halka omkull när man leder hästarna...inte annars heller förstås ;)
men fint är det med snö :)

Den där kakan var farligt god...så jag tog inte receptet haha

Kommentera

Publiceras ej