Idag är alla i familjen på benen efter magsjuke-eländet! Om än lite trötta!

Robert med familj och Victor åkte till mormor nu på fm för en fika.

Jag väntar på att bli inringd till jobbet. Fick några timmar ledigt eftersom min brukare är på julmiddag.

Idag tvättar vi en massa för att få bort bacillerna! Har passat på att dammsuga och röja lite nu när halva gänget är iväg.

Nyss har Karin Tomas och jag druckit kaffe. De drack väldigt lite kan jag säga. Man är ju inte så sugen när man varit sjuk.

Vågen åkte nyss fram för Tomas undrade om han gått ner något. Klart du har, sa jag, men det är ju vätskeförlust!

Det tyckte han var taskigt!

Jag passade på att väga mig. Jag har gått upp sedan jag inte kan varken gå eller rida. Inte jättemycket, men det är väl 6-7 kg. Det vill jag gå ner igen.Helst till sommaren så jag kan ha mina sommarkläder som jag inte kunde ha förra sommaren.

Eftersom jag har så jäkla ont i min höft så är det en stor orsak till att jag vill gå ner. Det blir ju mindre vikt på det onda, liksom.....

Började faktisk redan före jul med att minska på kolhydrater. Jag har inte ätit potatis, ris, pasta eller bröd. Givetvis inga sötsaker heller.

Det har gått jättebra. det finns så mycket gott att välja istället. Man ska tänka så: Att man lägger till istället för att tänka att man inte får äta!

Så jag har kokat linser och böner som jag verkligen gillar. Ätit mycket frukt, ost, skinka och ägg!

Idag vägde jag 60 kg. 

Nu börjar nedräkningen!


Här vägde jag nog lite mindre!
 



4 kommentarer

Nina Liljedahl

26 Dec 2013 23:29

Men åh vad lite du väger redan innan du börjar gå ner i vikt! Jag blir riktigt avundsjuk ;-) Jag väger ju mer nu efter att ha gått ner åtta kilo...

Hur äter du linser? Jag äter aldrig linser men skulle gärna vilja ha några bra uppslag.

marianne

27 Dec 2013 08:50

Jag säger som Nina, vad lite du väger,mindre än min målvikt, men du är förstås inte så lång som jag...
Jag har ett jättegott recept med adzukibönor (stavas det så?)ska se om jag kan skanna och lägga ut det, gröna linser är ju så himla goda, men tyvärr blir det inte så ofta jag äter dom.
Det finns flera appar till hjälp, tex "livsmedelsdatabasen" där kan du se hur energin är fördelad i olika saker, eller "GI-kontrollen" det är bara att söka så får du allt på telefonen :) Jag har lett kurser i hur man balanserar upp sin kost och hur man ska äta för att få i sej allt man behöver.
Men det kanske jag berättat?

Sv: nä man blir mörkrädd när man ser hur lite en del ungdomar kan om hur man sköter ett hem, eller vad dom handlar. Ibland när jag sitter i kassan och ett ungt par kommer och storhandlar så tycker jag nästan synd om dom....det finns liksom ingen som haft tid att lära dom.

Nina Liljedahl

27 Dec 2013 11:48

Sv: Det konstiga är att Gäddan inte brukar vara rädd för era får eller för fåren som är bortåt Varv på samma väg. Kan det ha varit en älg som var i skogen vid er kanske? Brukar inte hästar reagera på älg? Det blir "spännande" att se hur hon reagerar nästa gång vi rider förbi hos er, då får vi se om jag får sota för att jag inte hoppade av och ledde henne.

Jaså är du kortare än jag? Det har jag inte tänkt på. Men det skiljer ju iofs bara några få centimetrar.

Helén

28 Dec 2013 14:19

Även om ja tycker att du är vacker som du är, har ja ju förståelse, för ja kämpar ju själv med denna nedrans vikt :-/
Kämpa på, så ses vi snart <3
Saknar dig, men håller mig borta en stund till :-(
KRAAAM

Kommentera

Publiceras ej