Idag har jag sovit nästan hela dagen, helt otroligt!

Igår var jag på ortopeden igen och tog bedövning i höften. Blev så nonchalant bemött igen, men det ska jag försöka att skriva ner, allt på samma ställe. För det var inte första gången. Får se om jag orkar skriva om det en annan dag.

Vilket fall så bad jag om några starkare tabletter eftersom jag inte kan sova. Jag fick ett recept på några tabletter och inatt sov jag som en stock i 6 timmar utan att röra mig! Jag hade en kudde under knäna, därför vet jag. Vaknade likadant! 

Annars kan jag snurra och snurra i timmar och försöka hitta en ställning så jag kan sova.

Men imorse när jag vaknade var jag yr i huvudet och somnade om på soffan direkt! Sen har jag sovit nästan hela dagen!

Ringde sjukvårdsupplysningen och frågade om det kunde vara tabletten, men hon kunde inte svara.

Nu är klockan snart 20.00 och dagen har sovits bort!  Alla andra i familjen har ju varit sjuka men jag känner mig inte så dålig, bara lite yr och trött.

På kvällen igår åkte alla Uppsalabor hem igen, så nu får vi lite bättre plats. Det är kul att ses, men vi har ju alldeles för trångt!
 
 
 
Karin provar sin tehuva!
 
 
Mi fick reflexer, det gillade Robert!
 
Paketlek blir man lite galen av!
 
 
Innan starten! Victor spanar!
 
Ostkaka innan paketlek. Kasper gillade det, mycket!
 
Vi laddar upp!
 
 

2 kommentarer

marianne

28 Dec 2013 20:48

Men det låter ju jättejobbigt :(
Det måste väl vara tabletten som gjort dej så yr och trött hela dagen? Du får ta en halv nästa gång och se om det blir bättre.

Sv: Jag har inget emot belöning, men belöning är inte alltid samma som godsaker......tycker jag, men visst har jag använt mej av det ibland...men inte för att hon ska göra något så självklart som att komma till mej i hagen....hon vet vad hon ska göra, men hon måste testa mej hela tiden...alltid är det något, som du vet pratar jag med henne och hennes svar visar mest på en trotsig och retsam unge :)

Tidigare ville hon inte gå in i stallet, då fick hon en liten morotsbit i samma stund hon klev över tröskeln, t.ex

Jag har haft hund nästan hela mitt liv, det har gått bra att fostra utan godis :) men jag har aldrig lärt dom några roliga saker . Det har liksom inte varit mitt intresse.

När jag jobbade med kosten var det med ett projekt på ABF, jag ska berätta mer en annan gång.

Nina Liljedahl

28 Dec 2013 23:15

Men hjälp vad Hilma är lik Karin! Hur söt som helst.

Stackars dig som aldrig får någon vettig hjälp. Var starkare piller det enda de kunde erbjuda? Är det värktabletter för dagenrunt-bruk eller bara att sova på?

Sv: Jag väger mig lite nu och då, men minst en gång i veckan. Fredagar är våra gemensamma vägdagar och den dagen vi egentligen ska göra våra viktinlägg på bloggarna. Men det har spårat ur mer och mer för min del, men nu ska jag försöka skärpa till mig och få till både vägning och inlägg varje vecka. Det blir mycket lättare att tillåta sig att fuska eller inte bry sig så mycket om vad jag stoppar i mig om jag inte är noga med viktinläggen.

Kommentera

Publiceras ej