Det har varit en lugn dag idag för min del.

Sov länge och sen ut och fodra och rasta hundar. Frukost kl 10! 

Sen började jag städa. (En gång i månaden infaller det som bara vi tjejer har, då får jag städ-dille! Har hört fler faktiskt!) 

Karin kom och så kom kusin Marie. Vi tog lite kaffe innan de skulle ut och rida . Det var trevligt!

Sen gick de och Tomas ut och jag städade vidare. Sen lagade jag lunch. Viltskavgryta med en massa grönsaker och tranbär. Tomas och Karin fick pasta till. Till mig gjorde jag blomkålsmos. Det var gott.

Efter lunch hängde jag med ut och sågade hundmat. Nja jag satt på en pall och tittade på, rättare sagt.

Karin har ridit 3 hästar idag och Marie 1. Så alla har blivit ridna.På tisdag ska vi hämta de "små" som varit på träning. Spännande! 

Jag önskar verkligen att jag ska bli bättre så jag kan börja rida igen. Har väl inte en muskel kvar!

Kvällen har spenderats i soffan. Förutom när jag wokade till lite kyckling och grönsaker.

Ska försöka somna skapligt för imorgon ska jag jobba och jag börjar 8. Vågar inte ta någon värktablett  för då kommer jag nog försova mig. Det får bli ett par vanliga om jag vaknar! 

Någon hundträning har det inte blivit på flera  dagar. Men de behöver återhämtning efter att vi har haft fullt hus i en vecka. Så vi tar paus ett par dagar till.


Karin och Hilma på väg till fåren för att ge dem hö! Allie vill också hjälpa till.
 




Kommentera

Publiceras ej