Oj vad tiden springer iväg.....

Det är lite mycket nu.....

I veckan har jag: Varit på jobbet, måndag dag och torsdag natt.
 
Kört agility i inomhushallen, i måndagskväll, vilket är jättekul! Mio är så duktig,Fast jag aldrig hinner träna!

Varit på magnetröntgen, i tisdagskväll, det gick bra. Inte så farligt som många sagt!

Plockat ner julsakerna!  I flera dagar, för jag blev aldrig klar.....

Varit i Vadstena och handlat hundmat och nytt täcke till Jim.

Slängt in en pall ved i vedboden, i fredags. Jim assisterade. (Men han  bar även ut några....)

Skött om grannens 2 stooora halvblod. Mockat och fodrat hos dem. Tagit in och ut och gett deras katter mat.  Hästarna är så höga,så jag får knappt på grimmorna! Tur att de är supersnälla!

Sen har det varit våra egna djur som fått sitt. Mocka, packa foder osv. Puh.....
 
Igår fredag kände jag mig iallafall som en ganska duktig matte åt mina hundar. De fick träna lite med fåren, fick några promenader (inte långa, pga mitt j---a knä)  de  fick vara ute nästan hela dagen, köra lite godissök i trädgården och lite kantarellsök på kvällen med torkade trattisar. 

Igårkväll bakade jag semlor också, som vi åt innan Karin åkte hem till sig.

När jag tittade i min kalender hade jag inget skrivit, men oj vad det blev mycket gjort.

Lite sol har vi haft! Karin med Vilma och Jim.









 

2 kommentarer

Nina Liljedahl

04 Feb 2013 20:26

Du har varit flitig som vanligt ser jag :-)

Sv: Vad skönt att ha thermobar till hästarna, hur länge räcker en påfyllning? Jag har för mig att de inte rymmer så mycket vatten, så jag har tänkt att det inte skulle funka för oss eftersom vi har så många hästar i varje hage. Men du har ju också många hästar i din hage. Vore kul att få veta hur ofta du behöver fylla på den.

Nina Liljedahl

05 Feb 2013 18:51

Sv: Oj vad lite era hästar dricker. Våra ston dricker mästan två fulla 90l (fast de rymmer mindre) murarbaljor per dygn och de är sju stycken. Hingstarna dricker en balja per dygn, men i den hagen är det ju lite mindre storlek på flera hästar.
Jag skulle som sagt gärna ha en thermobar åtminstone i stohagen, men det får bli till nästa vinter i så fall. Jag kollade på Boles hemsida, 2495 kostade den billigaste.

Kommentera

Publiceras ej