Jag jobbar extra idag/inatt. Vi har nyss ätit kvällsmat och diskat undan.

Jag har tagit några extrapass eftersom jag var ledig förra veckan. Helgen var jag hemma. Det blev lite städat inomhus och sen det vanliga utejobbet. 

Igår jobbade jag tills imorse. Så åkte jag hem och kom tillbaka till 17.00. Slutar imorgonbitti igen.

En del upplevelser från förra veckan i Stockholm snurrar fortfarande i skallen. En sak som jag nämnde för flera av de andra är att om man har hund med sig så blir det genast lättare att få kontakt med folk. 

Mio är ju inte direkt svårflörtad heller. Han försökte med alla som som satte sig bredvid/mitt emot  oss. En tjej slickade han på strumpbyxorna.......

Träffade flera jättetrevliga människor som jag hade roliga samtal med. Men ett möte som blev lite speciellt var när vi skulle hem med pendeln på onsdagen. Jag sätter mig mittemot en kvinna som läser en bok på sin ipad eller vad det heter. Hon rör inte en min på väldigt lång stund. Mio ligger på golvet och bryr sig inte. Jag tänker : Vad olika folk är. Vissa är så anonyma. De visar verkligen att de inte vill prata.

Efter en lång stund ringer hennes (nya) telefon. Hon blir lite skärrad så när hon ska svara tappar hon den. Hon dyker ner efter den på golvet bredvid Mio. Bildskärmen är på och där sitter en kille och säjer: Hej! Jag är hos frisören, vad tycker du!? Hon blir generad och glad och ler stort. Plötsligt blir hon mänsklig!!

Men hon tycker det är lite pinsamt så hon sätter luren till örat och pratar tyst. Det gör inte killen! Han säjer högt och tydligt: Men du, jag ser ju ditt öra!!

Jag började skratta, det bara bubblade fram, kunde inte hålla igen det! Det var som sockerdricka i kroppen!

Hon pratade en stund  och när hon lagt på så sa jag: Förlåt, men det var så roligt!

Då log hon och sa att det var jobbigt med nya telefoner med så många funktioner.




En tjej med telefonvana! Hilma drygt 1 år på bilden.

2 kommentarer

Mariann L

15 Jan 2013 22:16

Det är intressant även med människor man inte direkt pratar med på tåg. Vi är verkligen olika!
Så häftigt att uppleva Hilma, hon är så bra på så mycket fast hon inte är så gammal.Rolig bild!

Nina Liljedahl

18 Jan 2013 19:07

Haha...jag förstår att du inte kunde hålla dig för skratt :D
Vilken passande bild till inlägget!

Kommentera

Publiceras ej