Vi kom igång sent. För imorse var vi först nere hos grannhästarna, sen blev det frukost och förmiddagskaffe i ett!

Karin kom vid 11 tiden och vi började planera vad vi skulle göra.

Tomas började med att få ihop hö-högar som låg och skräpade här och där. Sen städade vi logen på gammalt fjolårshö.Krattade och sopade!

Karin och jag röjde i stallet och kastade en hel del, sopade och gjorde det lite renare!

Kaninerna fick gå ut iuteburen. Nu har vi nästan lyckats att borsta bort alla tovor på lilleman kanin! Han verkar få bättre päls nu, som sin mamma. Kort på ryggen och sen bara en kjol med päls runt om!

Efter lite fikapaus fortsatte vi. Det blev så mycket renare!

När Tomas körde iväg med hövagnen till skogen så tände Karin och jag grillen. det blev fläskkarré med stekt potatis, sallad och beasås. Väldigt gott!

Sen red Karin och Tomas en sväng. Jag longerade Tindra. Det gjorde jag igår också. Måste få igång henne igen. 

Det jobbiga nu är ju alla jäkla insekter. Aj vad de bits!

När vi hade vattnat och grejat färdigt ute så gick vi in och åt jordgubbar. 

Igår fixade vi hela dagen i trädgården. Karin och jag kastade en massa bråte i transporten som låg lite här och där. 

Jag klippte gräs och Karin körde med trimmern över hela tomten! Rensade ogräs, så imorse var det stelt i ryggen!

Nu ska jag läsa lite till i antistressboken! Godnatt!

Min målbild för både tjocka hästen och mig!





1 kommentarer

Nina Liljedahl

24 Jul 2013 12:33

Jättefin bild på dig och Tindra!

Kommentera

Publiceras ej