Fredag-söndag har Robert, Mi och barnen varit här. Synd att det regnat mest hela tiden. Det är så mycket skönare att kunna vara ute.

I fredags innan de kom var jag iväg och handlade. Var runt och skulle köpa ljung och något till Nellies grav. Men det var ju slut nästan överallt! Var på 4 ställen innan jag och hundarna kom hem! Mycket bilåkande blev det!


När familjen Damberg/Larsson  kom så fikade vi och sen var jag ute och mockade och fixade i stallet. Hilma var med och matade katterna och kaninerna. Hon ville också gå till Hallonhuset. Gissa vad det är?

Jo det är växthuset! Men hon hade väl inte riktigt koll på vad vi åt därinne!! Jordgubbar och tomater var det!

På kvällen kollade vi på Idol och så gjorde vi god efterrätt med ingefärspäron, glass och egen kolasås. Päronen hörde till Icas matkasse och var jättegoda!

Igår åkte Robert, Mi och barnen till Roberts mormor och morfar på förmiddagen. Vi hade en elektriker här som fixade ytterbelysning på rätt ställe och en kontakt till värmepumpen.

My och Moa var här och hjälpte Karin med alla hästar! De här korten är från förra helgen, då de också var här.

 













Så duktiga tjejer är det! 

Igår på eftermiddagen cyklade jag med hundarna, det funkar ju ganska bra. Gör inte så ont i benet. Dessutom drar de mig gärna! Först åkte jag med Mio ikoppel och Allie fick vara lös. Han behöver vara kopplad för att trava, annars har han bara ett tempo! Allie var tvungen att bada i ett djupt dike, bushunden. Hon låtsades inte höra när jag ropade. Hon bara plöjde i vattnet, burr! 

När vi kom tillbaka bytte jag till Jim. Vi åkte ner till skogen och lade 2 spår och sen ner till fåren och matade dem.

Under tiden vi var ute hade jag lammstek i ugnen, så sen gick vi in och fixade till resten och åt! Vi var 9 pers runt bordet. Tur att vi har diskmaskin! Vi bakade också en citronkladdkaka med gemensamma krafter!

Kvällen tillbringades halvsovandes framför tv:n.

Idag efter fm-fikat åkte gullbarnen med föräldrar hem. Längtar redan efter dem!

Det har regnat som tusan hela dagen. Karin och jag skulle träna agility, men det blev inte många skutt! Men stallet blev städat istället!

Ikväll var vi otroligt trötta. Har legat i varsin soffa och nu var det lite jobbigt att gå ut sista svängen! Men nu är det klart, så godnatt!



 
 
 
 
 


3 kommentarer

marianne

05 Nov 2013 08:03

Vilka härliga bilder från förra helgen, jag har nästan glömt hur det var med sol, här har det regnat nästan oavbrutet sen förra lördagen :(

Jag har så dåligt samvete att jag inte engagerat mej mer i att försöka läsa Jims bild :( Jag har liksom ingen ro, men jag tänker på det ofta i alla fall.
Att du får enstaka ord som du knappt hinner uppfatta, det är en bra början. Det går så snabbt och det är mest enstaka ord, jag får ju känslor med...så det kan du kanske också tänka på. Du vet så där som att "man bara vet" utan att egentligen förstå HUR man vet.

Jag vet inte hur långt tillbaka du läst i min blogg, men min förra häst fick en senskada, drygt ett år försökte vi få honom hel, men slutligen bestämde jag att han skulle få somna, så jag trodde jag var förberedd...men det går nog aldrig att förbereda sej för en sån sak. Jag ska försöka leta upp ett par inlägg om honom om du vill?!

marianne

05 Nov 2013 19:40

Hittade ett inlägg om min älskade Brigade, hans sista tid, det är publicerat 16 juni 20011, "ett nytt försök" Jag ska leta upp fler, ville bara lämna detta nu medan jag har det i huvudet.

marianne

06 Nov 2013 08:46

Sv: Vad mysigt att du och Jim fått så´n kontakt efter jag var där :) kan det vara så att du upptäckte att ni faktiskt kan kommunicera? Att du fick en annan känsla för just den saken efter du fått Allies meddelande, som du egentligen redan själv hade fått, men inte vågat lita på?

Det är svårt att säga adjö, och ligger beslutet i ens egna händer blir det ännu svårare.
Jag ska se om jag hittar ett inlägg om hur han blev min och lite om vår tid tillsammans med.

Kommentera

Publiceras ej