Jobbade tisdag och onsdag till torsdag så de dagarna försvann ju snabbt!

Torsdag var jag hemma och grejade. Helen var här på fm och fikade. Sen var
 
det som vanligt mockning, fodring och lite trädgårdsjobb innan solen gick ner!

Det blir ju mörkt redan klockan 16!!

Igår var ingen rolig dag. Jag var hos en ny sjukgymnast. Hon säger att jag har artros i höften. Allt tyder på det trots att inget syntes på röntgen:-( Så nu ska jag gå i atros-skola. Fy f-n. jag vill inte!!!!

Jag vill bli frisk och kunna gå, springa, rida och röra mig normalt. Men men, jag ska gå dit och lyssna och göra mina övningar, bita ihop och se till att läsa på om vad artros egentligen är och hur det går att må bättre.

Sen kan vi ju hoppas att hon har fel och att jag blir pigg och smärtfri när jag får träna ett tag!

Efter sjukgymnasten var jag hos en gosig hund och provade in en sele. Det blev en stunds snack över en kopp te hos den matten, så jag kom hem vid 12.

Då var det dags att fodra alla djur. Fåren som gick nere hos grannen, dit vi får dra både hö och vatten. Hästarna och fåren här hemma. Hundarna och till sist fick jag mat!
 
Jag passade på att frosta av frysen och kände att vi ska ta och äta lite som finns hemma. Igår blev det lax till lunch. På kvällen helstekt kalvbiff med potatisgratäng. Idag till lunch blev det Isterband och potatismos och till efterrätt stekta plommon i kanel med glass. Nu ska vi äta kyckling, sallad och grov baguett. Allt fanns hemma!

Idag har vi flyttat hem fåren som gick hos grannen. Så skönt att slippa släpa med foder dit ner!

Sen har jag klippt ner växter i landen. Hade först tänkt låta dem stå kvar, men ångrade mig. Nu klippte jag bort allt torrt, fyllde på ett lager jord och täckte med granris. Ska fortsätta imorgon.

Imorgon ska vi åka med Disa och Birkir till Anna. De ska på inridning/tillridning. 
 
Eftersom jag inte har ridit på flera månader så känner jag att jag överlåter govjobbet till proffset!

Sen hoppas jag att Birkir blir världens lättaste häst att rida, så jag kan börja igen.  Söt är han ju iallafall!

 




7 kommentarer

Mariann Larsson

16 Nov 2013 20:22

Du vet ju att jag var hos sjukgymnasten med mitt ben. Jag har lite artros i den höften . De övningar jag fick var enkla och hade omedelbar effekt. Problemet kommer lätt tillbaka om jag slarvar med övningarna. Då visst finns det hopp!

Anita

17 Nov 2013 09:16

Vilken stilig pålle.. Ras tro? :) Kram

hej

17 Nov 2013 10:55

http://www.youtube.com/watch?v=aPR7BbjVdjQ&feature=youtu.be

Ny video, in och kolla och ge tummen upp, tack på förhand, puss.

marianne

19 Nov 2013 08:12

Oj vad du hunnit med....det där skulle jag behöva ett par veckor för att ens komma igång med ;)
Apropå vatten till fåren, de lamm vi haft har druckit förvånansvärt lite, är det normalt? Alltså även efter dom slutat med vällingen.

Tänkte på din höft, det låter ju verkligen inte kul :( har du provat glucosamin? Jag åt det ett tag och kan säga att det gjorde enorm verkan....tyvärr fick jag utslag av det...surt. Jag åt samma pulver som Brigade, det var mycket billigare haha.

sv: Jag köpte två barnsängar och tog bort ena sidan så fick Leo perfekta sovplatser, hundar gillar ju att ligga lite högt och här trivs alla djuren att sova.
Ja, Ingela har alltid så himla roliga övningar, så du förstår att jag gillar hennes träningar ;)

Helén

19 Nov 2013 10:26

Tänk om du fått hjälp direkt, men nu får vi hjälpas åt så du blir bra. Så vi kan gå och att du kan rida ut. Du kan väl bara sitta upp och sitta i skritt i 5-10min, du lär nog få träningsvärk av den lilla tiden iaf :-D
Det var trevligt att få följa med att lämna de "små". Disa är ju så vacker när hon vill och Birkir är ju oxå vacker, men på ett annat sätt, som ja verkligen älskar. Det kan ju faktiskt ändra sig efter inridningen ;-) Ja tycker detta ska bli JÄTTESPÄNNANDE :-) Säg till om du vill ha sällskap när du åker dit.
Kraaam och fortsätt kämpa i lugn takt <3

marianne

20 Nov 2013 09:57

Ja, det är ju knasigt att man inte kan hålla styr på sina tankar ibland.
I början med B red jag ibland en väg, vid ett speciellt ställe tvärvände han och jag åkte av varje gång, det tog lång tid innan jag kom på vad som skrämde honom. Det var en gren som hängde ner...ibland låg det mycket snö så den hängde ännu längre ner och ibland hade snön ramlat av så den var längre upp. När jag väl kommit på det så stannade han inte mer....för när vi närmade oss det stället, tänkte jag att grenen ligger där, med eller utan snö och att vi skulle galoppera förbi utan att den skulle anfalla oss. Det var mycket rådjur och räv som sprang i skogarna där, så det var oundvikligt att det hoppade upp något framför oss lite då och då....självklart ramlade jag av då B blev rädd, men sen började jag berätta för honom att det antagligen skulle komma djur från skogen men att dom inte åt hästar, sen slutade han "fly" vid minsta lilla...inte ens den gången rådjuret hoppade över vägen 6-7 meter från oss.
Så visst ställer våra tankar till det i onödan :)

Nina Liljedahl

23 Nov 2013 11:49

Men fy vad tråkigt om du har artros! Jag hoppas verkligen att dina övningar hjälper och säger som Marianne, ät glucosamin.

Vad spännande att unghästarna ska ridas in nu. Hur länge räknar ni med att de ska vara hos Anna? Hoppas att du klarar av att rida sedan när de är tillbaka.

Kommentera

Publiceras ej