Jag jobbade tills imorse. Karin kom skapligt tidigt så efter kaffetåren åkte vi till soptippen. Hela transporten var full av ensilageplast och annat skräp,

När vi kom tillbaka var vi hungriga och gick in och fixade en wok. 

Sen red vi på ridbanan. Jag red Tindra för första gången på ett halvår. Hon är ju så stor och framförallt lång, så jag trodde inte att jag skulle orka mer än skritta. Men det gick bra faktiskt. Men rida lätt är svårt, men jag satt ner i traven. Det var härligt! Jag tog mig av själv också för första gången sedan jag blev dålig.

Karin red Birkir, han busade lite!

Sen jobbade vi i stallet innan vi gick in och tog mellis.

Tomas kom hem och då tog Karin och han en tur på Disa och Nökkvi. Jag krattade i trädgården och tog upp grenar som ramlat ner från våra stora träd. Heter de sälg funderar jag på.....Hundarna har busat hela dagen. Jag tog ut deras favvoboll som man kan ha dragkamp med.

Vi hade tänkt hinna måla också, men det får bli imorgon! 

Nu hade jag tänkt vila på Bemermadrassen, men det är visst dags att fodra. Får ta det efter då.

Natti natti
 
Vann biobiljetter idag i en fototävling med det här fotot:
 

1 kommentarer

marianne

04 Apr 2014 08:28

Grattis till vinsten :) fotot är jättefint, det ser så levande ut och roligt med hundarna som använder hela vägens bredd.

Jag blir glad varenda gång jag läser att du ridit, det behöver du nu efter allt elände med värk och motiga läkare. Dom kanske tänker att du inte har så ont och att du ska ledsna? Jag vet inte, men för vissa verkar det så himla lätt att få allt och vissa får slita ihjäl sej för att få lite.
Jag har en bekant som fick en magsäcksoperation...ingen förstår varför, han behövde ju "bara" gå ner ca 10-15 kg och det hade säkert räckt att sluta med snacks och läsk. Jag känner folk som får knän eller höfter opererade och får sjukpension och sen jobbar dom svart...

sv: Janne tvättade bilen en HEL dag en gång...putsade och fixade, men sen klampade han in med skorna på....jaja, det är väl bara att gilla läget...han slåss inte :)

Kommentera

Publiceras ej