Igår var det en fin dag. Till och med sol lite då och då!

Jag hade en bra dag, nästan ingen värk alls! Men idag är den tilllbaka:-(

På fm satte jag fart med att tvätta och dammsuga av lite. Sen var Karin och jag ute mest hela dagen och jag longerade min häst för första gången på evigheter!

Vi löslongerar och jag har haft svårt att gå runt runt. Men igår körde jag iallafall en kvart.

Vi mockade i hagen och gick hundpromenad och njöt av vädret!

Karin red  3 av hästarna, Nökkvi, Freyja och Birkir.

Jag målade lite igen. Snart är vi klara!

Tomas var och tittade på en bil så han kom lite senare. Då gjorde vi klart hos alla djur. Vatten, mat och tog in hö till stallet från torken. 

Jag har glömt att svara Marianne på frågan om vi tar eget hö. Ja det gör vi! Men vi har köpt till lite ensilage nu i 2 år för vi har bara tagit en skörd. Det är ett jäkla jobb med hö och jag har ju varit halvinvalid! 

 

Nu när det är ljust ute så kommer man in senare. Vi käkade framför tv:n vid 20.30 och sen somnade jag......

Jag skulle läsa i en ny bok till hundutbildningen men det gick inte, ögonen bara föll igen.

Idag vägde jag mig igen. Hade ju tänkt att jag var nöjd med viktnedgången. Men jag har gått ner ännu mer!

Vägde 53.9 imorse! Så -5 hg igen.

Jag måste ju säga att jag aldrig är hungrig!! Jag äter ofta och bra saker. Inga lightprodukter. 

Egentligen är det ju bara bröd, potatis, past och ris jag inte äter. Fast nu gör jag det! Pasta har jag hittat en gjord av majs och råris äter jag. Potatis äter jag om vi gör ugnsrotfrukter, då tar jag av allt. Bröd äter jag surdegsbröd el knäcke, fast bara då och då. Jag äter mycket mer frukt och grönt.

Det jag inte äter är ju godis, kakaor och sånt. Saknar det inte heller! Har aldrig varit någon kakätare.
 
Som igår när vi åt lax med kall sås, då åt vi spenat, bönor, ärtor och broccoli och grönsallad till.

Idag är det jobb tills imorgon. Börjar 12. Imorgon ska jag och Allie på en kurs som heter Se din hund. Det ska bli kul!

Här hade vi värvat hela släkten som medhjälpare!



 
 
 
 

3 kommentarer

Nina

11 Apr 2014 09:39

Grattis till viktnedgången! Du är så duktig! Själv har jag gått upp massor, så nu måste jag verkligen skärpa till mig ordentligt.

Stina

11 Apr 2014 21:32

Grattis till minuset, själv glömmer jag lägligt nog att ställa mig på vågen ... *harkel*

marianne

13 Apr 2014 15:41

Grattis till det halva kilot :)
Jag har ju gett upp nu ett tag, har mätt mej, men glömde redovisa..det går åt rätt håll i alla fall.
jo det är jobb med hö...vi tar inte eget, men har en kompis i sthlm som vi hjälpte några år.

Kommentera

Publiceras ej