Vissa dagar känns som om jag går i dvala......

Vaknade på jobbet  och kände att jag sovit riktigt tungt och inte rört mig alls inatt så kroppen var så fruktansvärt stel! Det var som om den hade hakat upp sig.

Typiskt, igår hade jag en bra dag, värkmässigt. Karin och jag gick promenad på fm och på kvällen gick vi prommenad på jobbet ca 45 minuter. Det gick jättebra.

Idag har det varit tungt, ont och stelt. Vädret har varit vidrigt! Kallt och regnat hela dagen.

På fm var vi inne Karin och jag. Jag handlade på hemvägen så vi kom hit samtidigt, vid halv 11.

Efter fikat gick vi ut och fixade i stallet och promenerade med hundarna. Freyja (som ofta fryser) fick komma in i stallet  tillsammans med Birkir och äta lite extramat. 

När vi hade ätit lunch så åkte Karin till jobbet (sen lunch, kl 15!) och jag vilade. Slumrade till en stund innan Tomas kom. Då gick vi ut och gjorde klart i stallet. Jag är glad att fåren är i hästarnas vindskydd, där de har det bra.De är ju ganska nyklippta och det här vädret är ju inte bra för dem! De fick extra halm när vi var ute.

Idag börjar vi med hö igen efter vinterns ensilage. Började ge hälften av varje idag. Det mesta av höet ser jättefint ut, men några balar som legat i takdropp har möglat. Hoppas det inte är alltför många.

Nu ska jag träna lite med vovvarna som har haft en tråkdag..... Slö och trött matte :-/

Lektion 1: En terapihund får inte sitta på patienten........
 




1 kommentarer

marianne

09 Apr 2014 08:26

Jo det är väl vädret som ställer till det, att du får mer ont, så är det för mej i alla fall.

Tar ni eget hö?

sv: i går började jag 15.45 och stängde kl 21, men jag hann inte gymma...eller det hade jag hunnit om jag ökat takten här hemma, men försöker att INTE stressa så jag avstod, tycker jag var duktig :)

Kommentera

Publiceras ej