Lite sovmorgon idag. Bara lite. Allie kom upp vid 6 och började fråga om vi skulle gå upp. Gå och lägg dig sa jag. Det gör hon, men sen kommer hon efter en stund igen. Halv 8 fick hon komma upp i sängen och gosa en stund innan vi gick upp.

När hon flyttade hit kom hon alltid upp till oss strax innan kl 6. Sen försvann det över vintern och nu har hon börjat igen!

Annars sover hundarna på nedervåningen av fri vilja. Vi har hundsäng däruppe men det är bara ibland någon följer med upp.

På fm blev det lite plock inne som vanligt. Tvätt, gjorde musli, lyssnade och löste melodikrysset och drack kaffe förstås. Sen åkte Tomas till granngården för att handla salt. Till fårskinnen när vi slaktar.

Hundarna och jag var ute och jag krattade upp resten av alla grenar från träden. Massor smått.

Till lunch åt vi chili con carne som stått och puttrat länge. Det var mums! Jag kokade både vita och kidneybönor häromdagen som jag hade i.

Sen tog vi en cykeltur med hundarna runt Varv. Det var skönt! Jag är så glad över att jag kan cykla utan smärta. 

Annars har jag rätt ont. Panodil hjälper lite men inte alls som de andra. Men det betyder bara att jag får ta det lite lugnare och vila. Sov en kortis förut på em.

När vi hade fikat med glass, hallon och blåbär så dammsög jag och Tomas gick ut för att slakta en bagge. När jag kom ut så hade han inte börjat än utan skulle just gå ut till baggarna. De drog iväg i den stora hagen förstås, så Jim fick jobba lite och hämta dem. Det var konstigt när Tomas ropade på Jim, då hette helt plötsligt alla 3 Jim!

Annars vet de väldigt väl vad de heter. Det märks tydligt när jag fodrar och tar in alla 3 hos fåren. Då kan jag flytta dem vart jag vill en i taget och de andra ligger kvar. Ska se om jag kan filma det. De är så duktiga!

Medans Tomas och Jim "fixade" med baggen så passade jag på att stålborsta utemöblerna. Skulle vilja måla dem, men det kanske inte går när de är oljade förut?

Nu ska jag börja med mat. Tog fram kycklingfilé, men vad ska jag göra med den då?


 



1 kommentarer

Anita

05 Apr 2014 20:33

Lite sovmorgon är alltid uppskattat! :-)

Kommentera

Publiceras ej