det var på kurs!
 
Jag som bara har ridit ett fåtal gånger efter min operation, trodde att jag skulle få rida lite "handikappsridning"!
 
Jag sa till Anna att jag kommer varken upp eller ner själv och jag har bara travat och töltat korta sträckor. Ingen galopp än.

Jag har ridit 2 pass om dagen i alla gångarter och tempon. Jag har gått upp och av själv. Jag har även "brottats" med hästen som trodde han skulle välja själv, både väg, tempo och gångart! Gud vad modig jag har varit!!!
 
När man har en höftprotes och har fått höra att man ska vara jätteförsiktig i början och man ska absolut inte ramla av, då blir man ju lite feg. Men det försvann fort kan jag säga.....
 
Första dagen, första passet var jag helt salig! Det var med små instruktioner Anna fick mig att rida i underbar tölt på Birkir. Vi svävade fram och jag var SÅ glad. Sen på em fick vi rida ett svårare pass. Nu skulle vi ha dem långa och  låga fast mellan hjälperna. Ups vad mycket det blev på en gång. Vi svajjade hit och dit! Kände mig inte helt nöjd......

Igår morse skulle jag börja rida. Då red vi en och en bara. Denna gång utan tygel!! Vi skulle bara vara passagerare. Hästen fick inte beta och inte gå till grinden. Annars fick den välja själv. Och jäklar vad det gick bra! Anna knäppte loss tyglarna så fick jag börja i skritt. Sen trav och så galopp. Runt runt på ridbanan utan att hålla i något! Det var så häftigt! Vad fint han gick då!
 
Fick inget kort på mig, men på en kamrat!
 
Arja och Lycka
 
På em kom Helen och tittade och fotade lite. Så jag fick lite kort därifrån.
 
Men nu strular uppladdningen så jag tror jag fortsätter imorgon. 
Tar en dusch och sover sen. Godnatt!
 

2 kommentarer

Stina

17 Aug 2014 09:03

Underbar läsning ! =) Vad roligt att det gick så bra för dig !

marianne

18 Aug 2014 09:36

Men oj! Härligt att allt gått så bra, att du kom tillbaka direkt...på Irland skulle vi hoppa utan tyglar....och BLUNDA dessutom....jag kan inte säga att jag tyckte det var så underbart, men något jag kan skryta om ibland..hihi

Kommentera

Publiceras ej