Idag hade jag inget inbokat, ändå blev det full rulle.

Mamma ringde tidigt imorse och undrade om hon och Britt kunde komma och fika på em.Så då var jag ju tvungen att städa hela fm.......

Sen kom Jims fjälla igen. Parning idag med.....

Sen åt Karin och jag lite lättlunch. På fm hade hon en flicka med sin mamma som red lektion. Först red flickan, sen mamman! Hon hade visst aldrig ridit, men blev lite sugen när hon tittat på dottern.

Karin sa att hon hade snappat upp en del när hon lyssnat när flickan red. Roligt!

Sen bakade jag muffins, ifrån min bok Smarta sötsaker. Muffins på mandelmjöl med banan i. Inget fett, inget socker!

Fikabesök i några timmar, sen kom grannen Nina och hämtade squash. Vi babblade en del med förstås.......

Så åkte jag till stan och hämtade kräftor hos Camilla. Hon jobbar i djuraffären. Jag hade med mig Mio för lite miljöträning. Han fick gå in i affären och få en massa mys och gos och lite godis med! Sen tog vi ett varv på stan. Måste göra det oftare! Han var astrött när vi kom hem!

Gjorde ett STORT misstag. Slarvställde in kräftorna i bilen på golvet, så när jag kom hem var allt spad på golvet..... Tomas var snäll och tvättade och dammsög med grovdammsugaren. Jösses vad äckligt det luktar!!

Jag lagade en god ljummen potatissallad med bönor och sen åt vi varmrökt lax, sallad och dillsås på yogurt till.

Efter maten blev det lagom att hämta hem tjockishästarna. Sen var det mörkt!

Kvällen ägnades till fakturaskrivning. Hann varken rida eller klippa gräs idag. Får se hur det blir imorgon.

Snark.......
 

3 kommentarer

Anita

13 Aug 2014 17:28

Söt bild :)

Stina

13 Aug 2014 20:51

Intensiv dag, kan tänka mig att det luktade om bilen *s*

marianne

16 Aug 2014 21:56

Usch...kräftspad i bilen?
Men, tror du inte du kunde släppt in mamsen utan att städa? Knasiga du ;)

Kommentera

Publiceras ej