Igår var sista lägerdagen. Vi red 3 tjejer samtidigt på yngre hästar. Vi var 3 grupper.
 
Det här passet fick vi rida på ridbanan som ett  ruter. Alltså från mitten på kortsidan till mitten på långsidan osv. På  en av långsidorna skulle vi göra en volt. Sen skulle vi skritt-tölta vissa sträckor och vid kortsidornas bokstäver  fick man flytta bakdelen i svängen.
 
 
 


Bra att Helen fotade mig  på fredagen för då såg jag att det var som Anna sa: Birkir vek bara huvudet åt sidan och kroppen var rak!

 
Men dagen efter jobbade vi med det! Att hela kroppen skulle med! 

På em fick vi rida en och en. Det är det jag behöver! Jag behöver att Anna står och säger exakt hur jag ska göra! Då går det som bäst!

Sen visiterade vi alla hästar samt vägde dem och mätte dem: Kollade tändera också. Birkir var 1,37 och vägde ca 365 kg.


Lunch ute!
 
Marie utan tyglar!
 
Hoffa i ridlärarstolen
 
Ridfröken hade visst köttbullar i fickan!
 
Birkir pratar med Abba som står bredvid!
 
Lykka blir mätt. 
 
och vägd!
 
Det var 3 härliga långa dagar med bara hästar!

Idag fyller jag år. Hade givetvis inget förberett....Jag var ju på kurs!!

Så det blev lite akutstäd på fm och sen bakade jag en paj! Resten hade de med sig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är klockan snart midnatt och det är sovdags!




 

5 kommentarer

marianne

18 Aug 2014 09:46

Åh vad roligt...jag har läst flera gånger och njutit av din kurs :) Undrar en sak, när du skriver att nu red ett "ruter" menar du då snett över hörnet? Det heter kanske lite annat med islandshäst, men som skänkelvikning?
Båda mina hästar har gått så också, som en makaron, böjt på halsen och trott det skulle räcka..hihi...inte orkat ta med kroppen. Dom gör det enkelt för sej...
Det är perfekt med foton och filmer så man får se vad man gör för fel, eller hur bra man rider :)

Sv: Jo jag kan nog tänka mej hur mycket päls du har inne,och att det behövs lite sanering om det kommer besök. Jag har haft långhåriga hundar, men deras päls har lagt sej som bollar i hörnen, men Leo...suck... jag är förvånad att han inte är naken ...jag tror han har något fel, för han fäller oavsett årstid, året om...jag kammar och borstar varje dag, men ändå ser det ut som någon strött ut hans päls på golven.
Nu har jag börjat ge honom ett ägg varje dag, för att se om det gör någon skillnad, men då sa Maria att det var farligt att ge ägg?! Vad säger du om den saken?

marianne

19 Aug 2014 09:47

Hm, idag fick han kokt ägg, men har du något annat tips för pälsen?
Han har fått foder för golden retriver i flera år fram tills nu, (dom har tydligen lite problem med päls och eksem, och Leo är ju 25 % golden.)
Nu har jag bytt foder eftersom det inte har fungerat.

marianne

20 Aug 2014 09:24

nä jag såg laxolja på affären sist, men tyckte den var bra dyr....men om det inte blir bättre med det nya fodret så ska jag prova...
tack för gratis konsultation ;)

Stina

21 Aug 2014 20:15

Grattis i efterskott =)

Den där kursen verkar ha varit rolig, jag vill oxå åka på flerdarskurs !

Helén

25 Aug 2014 10:14

Skönt att bilderna kom till nytta. Ses snart <3
Kraaam

Kommentera

Publiceras ej