Somnade jag med datorn i knät framför tv:n. Jag satt och läste bloggar, somnade och vaknade 2 timmar senare med nackspärr:-( Så något eget inlägg blev det inte!

Jag började en valpkurs igår. En jätterolig grupp, med 8 olika raser representerade! Ska bli kul att följa dem.

Innan dess gick jag en promenad med hundarna på några km,kanske 2. På em gick Tomas och jag drygt 4 km i duggregnet med vovvarna.  Så himla skönt att kunna gå igen, jag är överlycklig!
 
Sen red vi på ridbanan både Tomas och jag.
 
Jag tränade på det vi gjort hos Anna och Birkir skötte sig utmärkt! Jättekul!

Karin red Freyja ut en sväng. Sen kom Moa och då red Karin och hon Nökkvi och Tindra. Sen longerade Karin Berserkur. Så alla hästar fick något igår!
 
Sen gick vi in och lagade mat. Tog en drink, Lennart. Ångrar att jag inte köpte större flaska päronkonjak eftersom jag ska koka aroniasylt och det skulle vara konjak i. Vi dricker inte mycket (hinner aldrig!) men den gillade vi båda!


Igår blev det egengjorda burgare för jag hittade dinkelhamburgerbröd. Det blev gott!
 
Just nu dricker vi kaffe och Karin har lektion för Hanna och hennes mamma. Tindra ser ut som en riktig ridskolehäst! Mamman rider på Berserkur, han är bästa nybörjarhästen. Han stannar om de tappar balansen! Jag tittade ut och såg det just hända :-)

Berserkur, fast en annan liten ryttare!
 
 
Nu ska vi ut och sätta staket till både hästar och får!
 
Ha en bra dag!
 
 
 

1 kommentarer

marianne

26 Aug 2014 09:44

Så skönt att du kan följa med på promenaderna nu...det finns få saker som är så avkopplande som en liten prommis.

Vad var det för gott i drinken förutom päronkonjak?
Jag är mer för rena sorter, calvados och rom är gott, men nu har jag beställt ett supergott portvin (och dyrt)

Det dinkelbrödet, vilket fabrikat? Jag blir så besviken när jag hittar dinkelbröd och läser på innehållsförteckningen...samma med surdegsbröd, det visar sej aldrig hålla måttet, vad JAG anser :(

Kommentera

Publiceras ej