Började jobba i tisdagskväll kl 17 och kom hem imorse när jag slutat kl 8.Det blev många timmar men jag bytte tid med Karin för jag skulle till ortopedtekniska på tisdag fm.Men det gick så bra, har ju världens bästa jobb.......

På ortopedtekniska blev jag glad. Hade räknat med att få köpa svindyra ilägg. Men de hade en kil i gummi som var en cm hög och den kändes bra! Jag fick 3 stycken att prova med. Mitt ben är 1,3 cm längre på högersida, som är opererad. Och än så länge känns det jättebra! Ska man ha hela ilägg så blir det nog problem, för den vänstra foten är ju redan ett halvnummer större än höger och då blir det svårt att få plats med ilägg. Skulle nästan behöva 2 olika storlekar.

Jag köpte ett par svindyra inneskor att ha på jobbet 1290 kronor! Men jag måste ju ha några med hälkappa som går att lägga ilägg i. Sen får vi 400 kr från jobbet till skor/år. Det bästa var att på en fyndhylla hittade jag ett par Haglöfs skor. Tomas har likadana. Hans kostade 1300 tror jag. Mina kostade 300!!!!!

 
Idag har hundarna och jag gått i skogen ca 1 timme. Alla "mina" svampställen var länsade. Inte en enda kantarell. Men vi råkade gå på ett nytt ställe. Jag har så fruktansvärt dåligt lokalsinne. Trodde jag gått vilse (Det går inte säger Tomas) men rätt som det var såg jag vårt hus! Men jag får lätt panik i skogen och går helt fel håll.
Iallafall så hittade jag lite på det nya stället! Ska packa ner det i påsar nu.


 
På em hade jag privatlektion med en rar vovve. De tyckte att han var pest! En typisk slyngel! Det är då de hamnar på Blocket, vid 7-8 månader. Men det är lite märkligt hur man ena stunden kallar sin hund för valp och andra sidan har de världens krav. De flesta tror att hundar kan vissa ord från födseln: Nej, fy, inte hoppa, sluta dra osv........

Om man fokuserar på vad de ska göra istället och försöker lära dem det, istället för att lägga fokus på allt som man inte vill att den ska göra. Då vore fler hundar OCH hundägare lyckligare!


 
På kvällen tog vi en ridtur, Karin, Tomas och jag. Tomas körde Berserkur med nyrenoverade vagnen. Den är så fin! Jag red Birkir och provade en sadel från Anna. Den låg väl ganska bra an, men jag vet inte om jag satt så bra. Ska testa några fler gånger. Det var länge sedan vi red tillsammans! Roligt var det. Fast hundarna tyckte det var pest! De fick vara hemma, för Tomas ville inte ha någon hund under vagnen. Men vi får väl träna så de lär sig gå bakom!
 
Natti mina vänner!
 
 

2 kommentarer

marianne

22 Aug 2014 10:28

Vilka fina skor, det är förstås fördel att gå i affärer och hitta bra saker på rea, jag orkar ju inte gå runt och titta bara för att...

När jag väntade första barnet lärde jag mej "säg inte nej bara för att du ska göra det, utan tänk igenom VARFÖR du säger nej"
jag kom att tänka på det nu när jag läste om din hundträning....det känns lite likvärdigt som att fokusera på rätt saker....

Janne har massa kantarellställen så även om jag ser folk i skogen på dagarna, kommer han hem med en full påse...hade du bott närmare hade fått en påse :)

sv: Om man står i ett stort stall så kanske man längtar till ett mindre och lugnare..hihi
Ja, du har ju inte så stort kök, jag har min juicemaskin framme och jag använder stavmixer till smoothie, den tar ju inte så stor plats...

Mina stövlar var med nersatta, men mycket dyrare....och 2 års garanti sa han ;)

Stina

22 Aug 2014 10:38

Skönt att du slapp köpa svindyra inlägg, hoppas det håller i längden med bara kilarna =)

Bra kap där på skorna !

Kommentera

Publiceras ej