Idag blev det tidigt kaffe! Annars blir det oftast till fm, men idag har jag redan varit uppe länge.  Varit iväg med bilen för att få en ny framruta. Tomas följde med och skjutsade sen hem mig.

Nu har jag kört igång tvätt och sitter med kaffe och vattenmelon.

Igår fm var jag iväg med Jim till Norsholm och ögonlyste honom. Han ska förhoppningsvis bli pappa igen. Ögonen såg fina ut. Det finns ju vissa ärftliga ögonsjukdomar som man kollar efter.

Tiken var här igår men det var nog inte riktigt dags. De lekte mest. Men idag kommer de igen. Hon är Allies dotter med en annan hane, så Mios halvsyster alltså! Så söt och så lik Allie till sättet!

På kvällen red vi alla 3, Tomas, Karin och jag. Så idag har jag träningsvärk! Sen kom vi igång och städade i stallet. Idag ska jag fortsätta!


Har en grovdammsugare som vi sög i fönstren med. Sen vräkte jag ut en massa gammalt hö som blivit kvar när man bara fyller på högen uppifrån. Där lade vi istället ett lager med halm. Ser fräschare ut och suger upp markfukten.

Idag och även igår är  det ju Skänninge Marknad som nog är Sveriges största marknad. Men jag tror inte att jag åker dit. Lite kul är det ju, men mest jobbigt!

Nu är den första maskinen klar  att hängas ut! Solen skiner så det är bra torkväder!


Tagen bild från nätet! Hur gullig som helst!
 
 

2 kommentarer

Stina

08 Aug 2014 19:11

Ska nog oxå ta och dra fram min grovdammsugare nu under semestern och ta lite ordentligt =)

marianne

09 Aug 2014 11:28

Men TACK för tipset med grovdammsugaren :) vi har ju några stycken så jag snor med en ut till stallet...perfekt :)

Himmel vilken söt bild, den måste väl vara fejkad?

sv: ja den känslan är oslagbar :)

Kommentera

Publiceras ej