Regnet behövs! Det har gjort nytta redan. Gräset i hagarna är grönt och växer upp igen! Men det kommer riktiga åskskurar och de blir man blöt av!

På fm hade jag privatlektion med en kund som skaffat en ny hund. En omplacering, som var helt underbar! Så rar vovve.
 
Sen kom Lena med Hollie igen, men idag lekte de mest och så blev det lite halvgjorda försök! Men de har ju parat flera gånger, så det är nog klart nu!

Jag hade huvudvärk, men det var nog åskan, för det drog loss ordentligt på em.  Innan dess hann jag klippa halva  gräsmattan. Sen kom det mängder med regn....

Jag fixade lite mellis, bananpannkaka. Endast mosad banan och uppvispat ägg. Gott och nyttigt!
 
Sen skjutsade Tomas och jag iväg Birkir till Anna. För imorgon börjar min ridkurs. Så roligt det ska bli!
 
Dagkurs i 3 dagar, bara jag och några likasinnade! Mat och fika serverat. Rena semestern!
 
 

2 kommentarer

Stina

16 Aug 2014 20:52

Ja, nu börjar det växa igen - så härligt efter den långa torkan !

marianne

16 Aug 2014 22:02

Bananpannkaka? Det måste jag prova, tack för alla bra tips du ger mej :) jag gjorde den där pajen med mandelmjöl...det blev gott :)

Det låter så kul att vara på läger, jag är så nyfiken på dessa dagar :)

Sv; jag gillar med halluomiost, har du testat de där burgarna?
Förstår att kunderna blir frustrerade om de inte får tag på dej, men antar att du skrivit på hemsidan att det är dålig täckning?!

Kommentera

Publiceras ej