Imorse slutade jag jobbet 8 men var kvar och pratade med Carina så jag kom hem 9.30
 
Solen sken och det var kallt ute. Bytte bara om och tog sen en promenad med hundarna. Men, den där rundan jag hade kommit på nyligen, den kan vi inte rida på! De hade grävt ett djupt dike rakt över! Djupt som tusan med. Jag klarade med Jims hjälp att ta mig över! Men med häst går inte!


Efter rundan så fick hästarna mat, de ropade! Jag passade på att mocka lite med. Äckelmaskarna har kommit ut!
 
Nu får man passa hundarna så inte äter skit eftersom ivomec är farligt för hundar.
 
Kelade förstås med katterna med. Astrid är så himla go!  Kelig som tusan.
Igårkväll ville hon inte gå in i sadelkammaren när Tomas var hemma och skulle fodra. Men ikväll ville hon. Hon var både trött och hungrig.

När vi kom in åt jag lunch. Tvättade flera maskiner tvätt, skrev julkort, lyssnade på julmusik och tränade hundarna. De fick plocka upp pengar i en burk. Det var så lugnt och skönt!
 
 
 Jim
 
Mio
 


Sen var vi ute en sväng igen. Mockade lite till, packade foder. Men det började regna så det blev inte länge. Hästarna fick lite mer mat. Freyja fick stå i paddocken och äta extra.

Gick in och tog lite te och tränade hundarna igen! Nu fick de leta efter en burk godis. Vad roliga de är när de letar. Jag gömde i vardagsrummet så fick de gå in en i taget. Andra gången de fick leta så gick de och kollade där burken låg gången innan!

När vi hade tränat och druckit te så tog jag och packade in hundarna i bilen. Åkte till Skänninge och handlade och postade julkorten. Sen var vi förbi hos Tilde och Helen en kortis så de fick lite hundgos!

Det var så kallt och regnigt ute. Burr! 

När vi kom hem gick Tomas och jag ut och gjorde klart ute. Alla djur fick mat och vatten och sen fick vi också gå in och äta.

Nu är det natt och jag hamnade framför en gammal Julia Roberts film!
 
 

Kommentera

Publiceras ej