var julskinkan klar inatt! Hade felberäknat tiden...... Så det blev  inte många timmars sömn!
 
Hundarna kom upp och myste vid 7.30. Så då var det dags att gå upp och ut! Solen sken redan!  
 
Fodrade alla djur. Det är 6 hästar, 2 baggar i varsin hage, 3 kaniner, 3 katter och så de 20 tackorna. Jim föste fint iväg flocken och höll dem medans fodret ströddes ut i vindskyddet.
 
Efter frukost så städade vi av lite inne och tvättade skinnsofforna. Vattnet var gråbrunt......
 
Tomas grilljerade skinkan så till fm kaffet blev det en knäcke med skinka.
 
Sen gick vi ut och grejade. Mockade, fyllde på vatten, packade foder, gosade med katterna (fick blodprov av Astrid! Aj!) Hundarna lekte i trädgården. Sen plockade vi även in utemöblerna som stod ute! Fick in dem i vedboden!
 

Jag målade ju dessa i somras! Här sitter mina fina barn och mina 2 brorsdöttrar!
 
När vi var klara ute så gick vi in och åt lunch! Gjorde en god wok med mycket kål och andra grönsaker och lite fläskkött! Sen dammsög jag färdigt  och Tomas åkte till Linköping för att hämta Victor vid tåget.
 
Hopp in i duschen och sen iväg till jobbet!
 
Här har vi spelat bingolotto och gjort pizza. Jag har glott mest i akvariet! 2 små yngel har nämligen mirakulöst överlevt och simmar runt! Jag bytte vatten häromdagen då jag såg dem. Då var de 3 stycken men en blev mat mitt framför ögonen på mig! De är så söta! Jag velade om jag skulle ta upp dem i en annan bytta men de verkar simma bland växterna och ha vett att akta sig!
 
Min brukare sover sedan en timme. Jag glor på Bingolotto ännu och fixar lite annat mellan varven!
 
Imorgon slutar jag 8. Då ska jag åka förbi affären och hämta biljetter till Bandy som jag vunnit! De ringde förut!
Kanske min Robert vill ha dem, han brukar gå på det. 

Sen ska vi vara ute och jobba till em då vi åker till barnens kusin Camilla. De senaste 10 åren har vi firat med Tomas släkt. Det är Tomas mamma och syster. Barnens kusiner med familjer. Det blir god mat, vi tar lite var och sen julklappslek. Jag brukar göra äggstanning i ugnen med kantarellstuvning och rödbetssallad. Sen tar vi med kräftor och räkor och lite goda ostar. Någon sillsort med. 

Jag tänkte på att Marianne skrev att jag är nattuggla och även uppe tidigt. Jag sover oftast bara 6 timmar. Har märkt att jag verkar ha fått så mycket mer ork! Somnar aldrig i soffan längre och känner mig utsövd när jag vaknar. Jag äter en del vitaminer och "grejer". Jag är mycket piggare och har mycket mindre ont i kroppen. Är rörligare än på mycket länge! Superskönt!
 
God natt och en riktig skön julhelg önskar jag er!
 
 
 

2 kommentarer

Stina

24 Dec 2014 11:20

Hoppas du har en riktigt härlig God Jul !

Nilla

26 Dec 2014 01:38

Vilken otroligt fin bild på dig och hundarna!

Kommentera

Publiceras ej