Gick upp skapligt tidigt fast jag var uppe till nästan 1 inatt. 7,15 vaknade jag. Jag undrar om jag fått mer ork sedan jag började äta lite piller! Är sällan trött numera fast jag sover oftast bara 6 timmar.


Hundarna och jag var ute över en timme. Fodrade och pratade lite med kissen. Sen frukost och lite pyssel inne. 
 
 
Det var fint väder idag. Så vi har varit ute mest hela dagen. En rejäl promenad mitt på dagen blev det. Jag njuter verkligen av att kunna gå långt igen!
 
Dagen gick fort som vanligt med alla rutiner kring djuren. Jag hade tänkt rida Tindra men när jag skulle hämta henne såg jag att hon inte var okej.  Hon såg besvärad ut och slog lite med svansen. När jag kom bakom henne såg jag att hon var kladdig av bajs på benen.

Tog in henne och tvättade rumpan. Hon bajsade flera gånger i boxen men inte så löst nu. Jag ska ta ett avföringsprov och skicka iväg. Både Nökkvi och Berserkur har kliat sig i svansen så det är kanske maskangrepp. Trodde först att det var knott eftersom det har varit så varm höst och mycket insekter.

Har lekt och gosat med kissen idag. Hon är svår att fånga på bild! Så kvick det lilla livet.

 
 
 
 
 
 
 
Nu har vi ätit och kollat på historieätarna. Det var roligt idag, från 80-talet! Ha ha, vad igenkännande det var!

Har tränat lite med hundarna också. Att ta och släppa en liten boll på kommando utan att tugga och för Mios del även att vara tyst! Han låter så himla mycket när han ska göra något. Bråttom har han också!

2 kommentarer

marianne

09 Dec 2014 08:27

Men himmel vad söt hon är, hon ser verkligen ut som en Alice också :)
Jag antar att du har värme i sadelkammaren, ska du ha luckan så hon kan komma in där? Vad säger de andra katterna om den lilla nykomlingen? En av mina gamla katter tål fortfarande inte Norriz, efter 3 1/2 år.

Så tävlingen är en bedömningssport...

Maria är en toppenvän, hon är ett stort stöd i allt, inte bara detta med min syster, ibland känns det som att jag fått henne "som belöning/tröst" eller hur jag ska säga, att livet inte ska vara helt och hållet besvärligt....du förstår vad jag menar?

Det där ordet "snart" suck!

Stina

09 Dec 2014 10:37

Vilken liten söting till kisse =)

Kommentera

Publiceras ej