Lite skillnad på temperaturen! Häromkvällen var det -18 och nu töar det!
 
Det vore skönt med några minusgrader och ingen blåst om man får önska!

Imorse blev vi väckta av myshundarna igen, vid 8. På fm var vi inne och grejade efter morgonsysslorna ute.
 
Tvättade, dammsög och Tomas gnodde diskbänken skinande ren! När han gör något så görs det ordentligt!

Efter kaffet var vi ute en stund. Jag mockade några kärror, vilket var betydligt lättare nu i mildvädret. Jag hade för mycket kläder på mig och blev genomsvett! Packade några fodersäckar med. Hästarna får 8 säckar med 6 kg i varje/dag. Tackorna 6 säckar med 7-8 kg och så baggarna ett par säckar. Så det är lite pyssel.

Tomas höll på med plogbladet som han har köpt. 


Till lunch gjorde jag 2 kålsallader. En grönkål som jag fräste i olja, sen strödde över torrostade solrsokärnor och parmesanost och balsamvinäger och en rödkålsallad med apelsin och russin. Det var så gott så jag orkade knappt några pannkakor som vi stekte och åt med keso och egengjord sylt!
 
Efter maten gick vi en långpromenad med hundarna. Härligt!
 
När vi kom tillbaka och skulle göra klart i stallet så började Tomas med kattluckan mellan stallet och logen. Det blir ju toppen!
 
Ikväll har vi rensat bland en massa papper och det blev massor av plats uppe i hallen där vi har "kontor"!

Nu ser vi på Robin Hood (med ett öga!)

 
 

4 kommentarer

Stina

31 Dec 2014 10:21

Skulle hemskt gärna vilja ha några minus här oxå, men antingen är det -20 eller mildväder , aldrig får man var nöjd *s*

Nina

31 Dec 2014 11:47

Ja usch, nu kommer kladdet tillbaks igen!
Vad mycket ni hinner göra varje dag. Här händer ingenting för tillfället. Fast det är klart, jag umgås ju med barnbarnen så mycket jag kan just nu.

Gott nytt år till er alla!

Marianne

31 Dec 2014 16:18

Det är skumt med vädret...här är det dimma och ett par minusgrader.
Jag nyser och får klåda när jag håller på med hö, så är glad att vi har en bal i hagen, då behöver jag bara packa det som ska in för natten...

marianne

02 Jan 2015 09:15

Jag gillar att köpa täcken, så har en hel del...som jag inte använder..haha

Förr köpte jag cd-böcker på tradera, men det behöver jag ju inte nu med den nya appen, storytel :) kläder och skor som jag köpt där har inte passat så det får vara, har köpt en del berlocker till mitt pandora-armband också, men nu blir det aldrig av att jag ens loggar in mej där.

Kommentera

Publiceras ej