Förra veckan fick jag punktering på min bil. Har beställt nya däck runtom eftersom det var friktionsdäck som följde med när jag köpte den. Nu köpte vi dubbdäck. Men som tur är så har vi kvar den andra gamla renaulten, så jag har åkt i den.
 
Tills igår! Då gick den också sönder. Jag jobbade hela dagen och handlade efter det så klockan var 19.30 när jag var på väg hem och bilen började koka. Tomas kom med vatten och sen tog han den bilen hem. Jag fick ta hans bil. Den är ju ganska ny. Två år gammal tror jag. Men den har ju redan varit inlämnad två ggr sen i somras när vi köpte den!

Nu har vi bara en fungerande bil av tre.....Så imorse skjutsade Tomas mig, åt helt fel håll för hans del. Han jobbar i Vädersta och jag inne i Motala, så det blev 3 mil extra för honom.

Idag jobbar jag dygnspass så då är det skönt att ha bil så vi kan hitta på något. Dessutom är det skitväder. Regnar och blåser! Vi har varit ute två gånger iallafall. Nu har vi satt på Karlsson på taket film!

Ska snart skala kålrot och göra rotmos.
 
 

1 kommentarer

marianne

11 Dec 2014 08:04

Det här med att köpa bil är inte lätt, har det börjat krångla så vill det gärna fortsätta...irriterande och dyrt :(

Kommentera

Publiceras ej