Var ute strax efter 6 imorse och försökte ta kisseprov på Allie. Det gick ju inte idag heller. Nej hon satte sig inte ens. Och regnet bara vräkte ner.....

Efter min korta promenad till brevlådan var min overall dyblöt och hundarna med.  Tomas var och fodrade djuren.

Fredagar kommer tidningen Land. Då har Jim lite mer jobb än vanligt! Annars bär han in morgontidningen till Tomas (från hallen) men på fredagar är det 2 tidningar och dessutom 2 bilagor i Land. Ofta ett reklamblad också, så då får man många godbitar! Han springer i skyttetrafik mellan hall och kök! Kan bli 5 bitar om man har tur!

På fm städade jag toan, vek tvätt och klippte klor och borstade hundarna. De fäller något nu. Så dammsugaren står liksom framme hela tiden och vi äter hår.....


Karin kom strax innan lunch. Vi gick ut och halmade upp både hos fåren och hästarna. Jag hatar verkligen när det regnar på vintern! Det är inte kul att se dem stå som dränkta katter i hagen. Visserligen har både får och hästar tjocka pälsar, men idag regnade det i princip hela dagen :-(

Vi hade 2 inbokade ridturer idag som vi ställde in. Det är varken kul för ryttare eller häst när det är så kallt och blött. Dessutom är de som kommer hit sällan klädda för att vara ute! Ofta har de fina kläder, inte praktiska. Tur att vi har lite regnkläder och även tjocka kläder och skor att låna ut. Fast en del fryser hellre och ser snygg ut......

Vi var ute och fixade klart allt efter lunch. Packade alla fodersäckar och tog in Freyja som fick sin hinkmat.

Sen åkte Karin hem och jag åkte till affären. Bästa lilla Icabutiken som ligger här ute på vischan! De har allt man behöver. Skulle aldrig åka 1,5 mil för att handla och trängas med resten av Motala på Maxi.  Priserna är samma och i en stor affär handlar man bara en massa som man inte behöver!


På kvällen har vi tränat lite i köket med vovvarna. Lagat en god Wok till kvällsmat och sen såg vi på Babbens program på play. Det är bra att ha. Vi kommer sällan till tv:n så tidigt som 20.00

Efter maten blev det kaffe med några chokladrutor. Firade att jag står på samma vikt sen förra veckan! 56,4 kg!



Längtar till våren och så längtar jag efter mitt lilla barnbarn Hilma! De har lovat att komma hem hit i mars!
 

3 kommentarer

Stina

22 Feb 2014 08:57

Så mysigt med får tycker jag!

Samma vikt är bra, själv plussar jag den här veckan men har röda veckan i antågande så det är nog därför ( hoppas jag ) !

Nina

22 Feb 2014 19:08

Jättebra med samma vikt, eftersom du gick ner så mycket i början. Tyvärr håller ju inte sånt i sig när man inte behöver gå ner så mycket. Fast å andra sidan får man ju vara glad om man inte har så mycket som man vill gå ner :-)

Ja vår ICA-affär, vad jag älskar den! Jag hade en "mardröm" förra helgen att de hade lagt ner vår affär och flyttat den till Borensberg. Jag var helt förtvivlad.

Ja visst är det konstigt att en del hellre är fint än praktiskt klädda. Eller så är det vi lantisar som inte fattar något...

marianne

23 Feb 2014 17:22

toppen med samma vikt :)

Även om lilla ICA skulle vara lite dyrare på varorna, som den är här, så tjänar man ju in det på både bensin och tid mot att åka till stan. Men jag handlar sällan här, jag brukar försöka spara inköpen tills jag jobbar, då är ajg ju redan på plats :)

Jag har nästan alltid vägt mej var och varannan dag, men vet ju att det är fel så jag försöker fokusera på fredagsvikten...det var bara så förargligt denna veckan :(

Det är nog mer vanligt än man tror med dessa män som inte kan hålla fingrarna i styr...vilken tur att du kom undan utan värre påhopp...jag har nog ganska bra människokännedom, jag känner ganska ofta obehag inför vissa människor faktiskt :(

Kommentera

Publiceras ej