Ja idag borde jag fira! Man ska inte ropa hej.....jag är ju inte "lagad eller botad" än, men idag är en dag då det känns himla bra!

Jag har inte haltat mycket och inte haft ont. (men jag äter ju värktabletter förstås)

Igår var jag hos Lena, sjukgymnasten med de magiska händerna! Jag fick först lite behandling, massage av några punkter i ländrygg, mitt på ryggen  och nacken. Sen laser på höft och ljumske. Efter det gick vi igenom 3 övningar som jag ska göra varje dag helst 3-4 gånger. Det är jättesmå knipövningar kan man säga. Eftersom det nu är tydligt att höftkulan flyttar sig.

Hon visade också hur Tomas kan hjälpa mig om den flyttar sig. I söndags sa jag ju åt honom att dra i benet, men det hjälpte ju inte! Men jag var desperat när jag hade så ont! 

Om jag ligger på mage och man höjer benet (hela) så kan man lirka lite så knäpper det till. Det gjorde Lena igår och sen dess har jag nästan gått normalt! 

Gjorde knipövningarna igår, så imorse hade jag till och med lite träningsvärk när jag vaknade!

Nu förstår jag plötsligt varför jag blivit sämre sedan jag slutade rida!! Det är ju de musklerna man använder som nu är borta! Då finns inget som håller den glappa  höftkulan på plats. Jag har alltid varit överrörlig i lederna, det är ju inte så bra.

Nu ska jag träna på så jag snart kan rida igen!! Osteopaten sa att jag inte skulle rida ännu. Men målet är iallafall att jag ska rida igen! Ett tag trodde jag att jag aldrig mer skulle kunna.......

Igår och idag har Karins kusiner varit här. Igår var Johanna, My och Moa här. Idag var det bara småflickorna, för Johanna skulle jobba.

Det var inget vidare väder. Igår regn och idag snöblandat. Men de har ridit och grejat ändå.

Mellis, fruktsallad med grädde och nötter



En hund bryr sig om matte iallafall!



Hejdå!



Vädret spelar ingen roll! Varmt och gott om rumpan.



My på Nökkvi och Karin och Moa på Berserkur




Puss på dig!



My gillar Nökkvi



Dagens lunch: Fisk, rotfrukter och coleslaw
 



4 kommentarer

Anita

19 Feb 2014 21:20

Åå, så fina bilder :D

Nilla

20 Feb 2014 01:22

Vilka fina bilder! Och det ätbara såg ju hur gott ut som helst! Glad över att du har fått lite lindring :)

Kram

Anita

20 Feb 2014 07:47

Sv; Danne är Svartskimmel, svart på vintern & allt mer grå mot vår & sommar :D

Helén

20 Feb 2014 20:18

Härligt Agneta :-)
Kraaamar Helén

Kommentera

Publiceras ej