Igår var ju ingen rolig dag. Klockan 13 hade jag tid på Valla med Allie. Hon åt dåligt och hade 39.3 i temp.Ögonen var ledsna.

De ville först behålla henne, för hon var nästan apatisk därinne. Bara för att det är en bc så tror alla att de normalt är "mellan golv och tak" , men så är ju inte mina! Inne är de väldigt lugna, var vi än är. Så hon låg ihopkurad och såg halvdöd ut enligt veterinären.  Jag försökte förklara, men hon sa "Så här är ju inte en bc"  Hmmmm.......tänkte jag.

Jag tog hem henne iallafall, tror hon hellre ligger hemma och är trött än där inne! Hon hade urinvägsinfektion igen och blodbrist pga långvarig infektion! Frågan är om hon varit sjuk hela tiden sen sist. Nu har de skickat urinprovet på en ordentlig analys för att se exakt vilka bakterier som finns. Sist fick vi antibiotika som tar det mesta.

I väntrummet var jag tvungen att säga till en gubbe som var dum mot sin hund. Hundkraken råkade nosa lite i luften, det var förbjudet!!  Och när jag skulle betala fick jag inte direktreglera utan var tvungen att betala 2970 kronor. Hade inte ens pengar på kontot. 

Jösses vad energi allt det där tog! Satt helt tom i skallen på en stol när Tomas kom hem. Vi gick iallafall ut och fixade vårt stall och släppte in grannens hästar. Hon är bortrest i 2 dagar. Men där var allt klart att bara släppa in.

Sen sov vi i varsin soffa hela kvällen! Vaknade 22.30 när det var dags att ge grannens och våra kvälls/nattmål.

 


Idag blev en bättre dag!

Allie kom upp i sovrummet och verkade redan bättre. Tempen hade gått ner och hon fick ju medicin igår 2 gånger.

Vi gick och gav frukost till Camilla och Zorro hos grannen. Sen ringde jag till Agria och hade tur att få prata med en toppenbra människa. Jag ligger ju ute med 28 000 sedan Allies besök i januari och nu. Igår pratade jag med en annan som sa att jag nog inte skulle få något alls, men det stämde ju inte!

Det som var frågetecken på var att jag valde att kastrera henne. Och  eftersom det inte var livmoderinflammation som vi trodde utan juverinflammation, så täcks det inte av försäkringen. Men hon som jag pratade med idag hade tagit emot min överklagan och höll på att behandla den. Men jag är glad om jag bara får tillbaka en del också. Hellre det än inget.

Nu är det dags att gå ut igen och jobba klart i stallet och fixa hos grannen. Idag måste jag fixa allt där också. Men vi hjälper varandra, det är toppen!



 

2 kommentarer

Stina

13 Feb 2014 18:17

Hoppas verkligen du får tillbaka på försäkringen, tänka att det ska va så mkt undantag att försäkringen sällan gäller när man behöver den =(

Har bara behövt använda mina hästförsäkringar 1 gång för 2 år sen när Ebba var med om en hagolycka och jag fick punga ut med nästan 50 000 UTÖVER försäkringen =(

Hoppas hon frisknar på sig snabbt nu då !

marianne

14 Feb 2014 08:02

Men lilla Allie :´(
Det är så mycket undantag och tillägg på försäkringar så det är svårt att förstå. Det är konstigt att det får vara så. När Brigade var sjuk fick jag för vet och medicin, jag trodde jag hade en livförsäkring men den täckte förstås inte eftersom det var en skada på ett ben som var orsaken. Men den skulle täcka själva avlivningen och hämtning av kroppen....sa som INNAN men när han var borta så sa dom att det ALDRIG betalades...jag var så j-a arg och skällde ut dom....att jag inte hade nog med min oro och sorg över att skiljas från min bästa vän utan att jag skulle bli lurad av Agria också, att det kanske vore ide att ta bort alla tillägg och undantag eftersom inte ens deras egna ombud förstod vad som står där... Sen bytte jag försäkringsbolag...under två års tid, men är tillbaka på Agria igen.

Jo det är ju inte till rovfåglar och rävar vi föder upp våra fjäderfän ;)

Kommentera

Publiceras ej