Imorse sov jag länge. Tomas tog alla djuren innan jobbet. Jag vet inte när jag sov så länge sist. Har inte kunnat för värken utan har känt att det varit bättre att få komma upp och röra på sig.

Helen kom på fm. Hon lagade omelette till frukost till oss. Sen blev det en kort prommis innan kaffet.
 
Jag gick med stavar och blev trött förstås. 
 
När vi skulle fika kom Karin. Hon hade varit på granngården och handlat en del foder och torvströ till boxarna.

När vi hade fikat tog Karin med sig hundarna ut och Helen åkte hem till sig. Jag blev tvungen att vila lite. Passade på att se 2 avsnitt av ponnyakuten. Kan inte riktigt bestämma vad jag tycker om det programmet. En sak var kanonbra och det var när Tobbe sa att en ponny var dåligt fostrad och dåligt innriden och det var inte hästens fel! YES!!!

Blir galen på alla gnälliga människor som skyller alla fel på sina djur! Både hundar och hästar. När de istället har för dålig kunskap eller för lite tid.....

På eftermiddagen var jag ute en stund och packade foder och njöt av solen! Och takdroppet!

Sen sov jag en stund i soffan igen tills Tomas kom hem. Vi tog en kopp te innan vi gick ut och gjorde klart stallet och rastade vovvarna. 

Lagade stekt fisk till kvällsmat, det var gott, med coleslaw. Tomas tog bröd till, jag tog bönor. Bönor och linser är mitt nya dagliga bröd!

Ikväll fick jag energi och satte upp nya gardiner och en lampa iköket. Igår som först tog jag ner adventsljustakarna och julgardinerna!

Nu är klockan 22 och det är dags för sista rundan ute hos djuren. Sov gott!

 

3 kommentarer

marianne

04 Feb 2014 08:01

Det finns så många idioter...jag retar mej mycket på de som köper dyra välutbildade hästar, rider sönder och sen efter ett år byter häst för den inte är bra nog....grrr...vissa tror dom blir skickliga ryttare automatiskt för hästen är välutbildad, dom fattar inte att det krävs mycket mer av ryttaren då.
Oj, eldade visst upp mej lite ;)

Sv: jag går sällan på bio, jag fick ju biljetterna så då blev det av :)

Stina

04 Feb 2014 18:50

Lite självrannsakan då och då skulle många må bra av - jag brukar försöka titta på mig själv mellan varven och försöka se mina fel och brister =)

Nilla

06 Feb 2014 00:52

Så sant! Detta ser man även inom westernridningen, de som ständigt byter hästar. Hästar som rids sönder, fy vad ledsen och arg sådant gör mig. Eller de som skaffar hästar utan att kunna få dem att gå i form och arbeta med lösgörande övningar. Många som tror att det bara är till att rida ut någon gång då och då...
Fin bild :)

Kommentera

Publiceras ej