Nu när jag kan sova skapligt och ligga på sidan igen så är det skönt med lördag och söndag när vi kan dra oss lite! Allie kom också och myste. Lite jobbigt att hon måste slåss med tassarna bara......

När jag hade som ondast och bara kunde ligga på rygg med en kudde under benet, så ville jag bara upp. Det molvärkte ju i hela kroppen. Inte bra för ryggen att bara ligga likadant en hel natt!

Efter fodring och frukost så drog jag runt med dammsugaren lite. Innan dess borstade jag hundarna och klippte klor.
 
Oj vad grabbarna fäller. Inte konstigt att vi har hur mycket hår som helst i kläder och mat! Ska försöka borsta dem oftare. Allie fäller inget, men hon har ju nyss fått rejäl päls efter sin malätna valp-period! Hon såg ju förskräcklig ut i höstas!

Sen lagade jag kalops som fick stå och puttra medans vi var ute en sväng i stallet. 

Jonna var här och hjälpte till. Den tjejen har varit här i 6 år. Hon var bara 12 år när hon började rida här. Nu är hon i Motala varannan helg, men kommer oftast hit då. 

Sen hade vi besök av en ny liten häst-tokig tjej. Får se om hon kanske kommer fler gånger.

Jag var bara ute en timme, sen gick jag in och styrde med middagen.


När vi hade ätit tog Tomas och Karin en ridtur och jag en tupplur!

Nu har vi druckit kaffe och ska snart ta fram köttkvarnen för att mala kalvkött. Ska göra några biffar till kvällen med kantarellsås.




 
Vintern -10    Mycket snö var det!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej