Har jobbat inatt, så jag slutade klockan 8 som vanligt.

Hem och duschade och fixade till mig för jag skulle till bästa sjukgymnasten Lena.

Lena är den mest noggranna människan jag mött. Hon känner igenom, behandlar, mäter, tittar på mig hur jag rör mig och hittar varenda liten värkande punkt! Hon har varit elit-handbollspelare och hon har även jobbat inom ortopedi i 10 år, vältränad som få är hon!

Jag skrev på facebook förut att jag nog är kär i henne! Har aldrig varit med om att någon kämpar för mig som hon  gör! Idag ringde hon några samtal under behandlingen och bytte läkare åt mig!

Hon vill att jag ska få en diagnos och inte bara gissa vad det kan vara och sen prova att operera!
 
Och sjukgymnastiken i Motala tar inte emot mig, för först måste jag gå artros-skola (fast ortopeden säger att jag inte har någon artros....)

Lena säger att jag ska ha hjälp NU! Innan jag blir ännu sämre! Jag har bokat 2 tider till hos henne. Jag är bra mycket rörligare när jag varit där liksom jag blev efter besöket hos osteopaten. Lena hade samma teori som honom för övrigt. Att ledkulan inte ligger rätt, eller flyttar sig till olika lägen.


När jag varit hos Lena så åkte jag till Ö B och köpte en ihopfällbar motionscykel, rena fyndet, 397 kronor!  Sen till apoteket för att hämta nya värktabletter som jag tjatat till mig!

När jag kom hem fixade Karin och jag lite mat, sen gick vi ut. Hon har ridit 3 av de 6 hästarna och jag packade foder.

Nu har vi druckit te och jag ska se om det går att få ihop cykeln!


Arkivbild från 2010 när Victor tolkade bakom Karin och Berserkur!

 
 
 

3 kommentarer

Stina

11 Feb 2014 21:25

Hoppas verkligen denna Lena kan hjälpa dig att få RÄTT hjälp !!

marianne

12 Feb 2014 08:18

Vad skönt med en som tar dej på allvar och verkligen ser till att du får rätt hjälp.
Klarar du att cykla med höften? Det är ju toppen i så fall :)Jag gillar att cykla, men vi har en lååååång och seg backe från gården som gör att jag hellre tar bilen...fy på mej ;)

Jag ska försöka ta det lugnt, men det är liksom inte min natur, så det är inte lätt ;)

Nina

12 Feb 2014 13:56

Lena verkar verkligen vara guld värd!
Men hur kunde hon bara liksom byta läkare åt dig? Har sjukgymnaster såna befogenheter eller är det för att hon är just HON, som hon kan göra det?
Hoppas nu att du får träffa din nya läkare snart och att han kan ställa RÄTT diagnos på dig.
Vad är det för värktabletter du får? Jag äter Voltaren/Diclofenak 2-3x50mg/dag för min axel och utan dem skulle jag inte klara mig.

Vad tråkigt att Allie är sjuk igen! Hoppas ni får bukt med infektionen nu.

Kommentera

Publiceras ej