Varit på Vårdcentralen idag. Jag blev tvungen att få ett läkarintyg till jobbet, för nu har jag varit sjuk så länge. Ja det är 2 veckor.

När jag kom hem så var Karin redan här och grejade ute hos hästarna. Hundarna var inne, det var -16 grader nämligen.

När vi druckit kaffe så följde jag med henne ut. Solen sken så det var riktigt vackert. Fast kallt! Då fick vovvarna hänga med ut iallafall.

Vi fixade hos fåren och gav dem mat. Det går åt mer mat nu i kylan.

Sen tog jag in en säck ved, men sen gick jag in igen för jag blev trött.

Karin var ute en stund till med Mio som fick vara ute och busa lite. De andra gick in med mig.

Sen åkte Karin till jobbet och jag stekte mig lite pannkakor. Det var ett LCHF recept som jag hittade en dag i en blogg. Väldigt goda, men mättande! Jag gjorde små, 2stycken samtidigt i stekpannan. De smakade lite som amerikanska pannkakor, smeten blev tjock av fiberhusk, som det skulle vara i.

Jag blev mätt på 3 stycken ihop med keso och lite salmbärssylt.

Nu i eftermiddag har jag sovit, vilat, glott på tv och gjort korsord.

Snart kommer Tomas hem. Får se om jag går med ut en sväng med hundarna. Vi har ju alla 5 här eftersom Karin jobbar.

Sommarkort!



 



3 kommentarer

marianne

14 Jan 2014 09:11

Bra att du kom iväg till VC, fick du medicin också?
Vad skönt att ha så mycket hjälp när du är dålig, både med hästar och hundar.

Pannkakorna, var det grädde, fiberhusk och ägg? Jag gjorde några LCHF plättar ett par gånger men jag är ingen pannkaksätare och tyckte inte dom var för mej.

När Ava skuttade för den där lappen,kände jag att hon tyckte det var lite enformigt...att hon ville skoja med mej....hon är ju ganska full i fan och full med idéer :)

Nina Liljedahl

14 Jan 2014 15:52

Men att det aldrig ska ge med sig! Är du säker på att det "bara" är influensa? Du kan inte möjligtvis vara utarbetad också?

Jag håller tummarna att det ska vända nu, oavsett orsaken!

Henrik Olsson

14 Jan 2014 16:50

Vilken härlig bild! :)

Kommentera

Publiceras ej