Igår hade jag en sovardag, igen. Jag fattar inte hur det är möjligt att sova så mycket!

På facebook och även här har folk antytt att jag kanske är utarbetad. Det finns inte en chans kan jag säga! Om det inte är så att det kommer långt efteråt.

Men jag har inte haft några hundkurser sen i oktober, vilket jag annars har 3-4stycken i veckan.

Jag har inte ridit på snart ett halvår.

Jag går inga promenader längre med hundarna.

Jag har sagt NEJ till en massa saker som jag egentligen skulle velat sagt JA till!.

I jul plockade jag inte fram några julsaker, förberedde nästan ingenting och julklappar köper vi ju inte heller, så ingen julstress. Inte den minsta!

Städar minimalt här hemma. (Fast det har jag ju gjort länge!) Men förr städade jag mycket mer.

Jag har världens bästa jobb som jag alltid går till med glädje. Där är tempot lugnt. Jag styr mycket själv över vad vi gör.

Det kan möjligen vara så som läkaren antydde på VC igår, att jag är trött för jag har ont. Ont i knä och höft, vilket varierar väldigt mycket från dag till dag. 

Men jag är ju även förkyld, fast inte så mycket, bara lite täppt, lite hostig och lite febergräns.

Igår var jag alltså på VC  och tog en massa blodprover. Jag är så svårstucken, så det är ju mindre kul....

Till slut fick de ta alla rören med blod  i fingrarna, det tog lite tid.

När jag kom hem från VC var Karin här och vi värmde lite lunch. Sen följde jag med ut en stund. men jag hade ont igår, som sagt, det varierar. Igår var det en smärta som inte ändrade sig, bara jävligt ont!

Men när jag kom in och fick ta 2 tabletter, 1 iprén och 1 panodil så lättade det.Somnade i soffan och sov i flera timmar!

Tomas kom hem och gjorde utejobbet. Jag stekte lite falukorv och ägg som vi åt framför Guldbaggegalan.

Men jag somnade snart igen! Sov till 23, duschade och dök i säng!

Jag fyllde på med 2 tabletter innan jag lade mig och sov bra nästan hela natten. Så skönt!

Jag försöker ju att ta så lite tabletter som möjligt men det ska jag nog sluta med! Det hjälper ju faktiskt lite.

Imorse gick jag med hundarna till brevlådan och Tomas fodrade djuren. Mio är hos Karin, för de var på agilityträning igår. Så Vilma är här istället, men hon märks ju knappt! Men det var mycket lättare att bara gå med Jimpan i koppel. Allie går alltid lös och Vilma med, fast man får passa så hon inte äter en massa skit bara!
 
Just nu försöker Jim få igång Allie och leka. Godingen! Det är så kul att se att de ändrar sig så fort det fattas en i flocken!

Nu ska jag göra musli. Plockade fram allt igår, men då blev det inget gjort. Men nu kanske jag orkar en stund!


Förra vintern när vi var i Uppsala hos mina "pojkar". Robert med Hilma och Kasper i vagnen, Victor med Diesal i koppel (Roberts hund) och så Karin  med pudlarna och så Tomas med Jim och Mio.
Längtar efter Uppsalaborna!!
 

2 kommentarer

marianne

21 Jan 2014 09:32

Jag tänkte ett tag på om du hade fått lunginflammation, men har du varit på vårdcentralen nu så kan ni väl utesluta det.

Att mota bort och stå ut med värk är tröttsamt och klart du blir trött av det, och så förkylningen ovanpå den....ja det förstås att du känner dej helt slut. Jag är med motståndare till tabletter, men ibland står man inte ut och är tvungen för att kunna sova.
Ingen som inte haft långvarig värk kan förstå hur mycket energi den tar....tyvärr kan jag tycka ibland. Det har ju hänt att jag fått höra -du kan väl inte vara trött, du har ju vilat hela dagen!

Hoppas det vänder för dej snart nu,
kram

Stina

21 Jan 2014 19:44

Ta för mkt tabletter är ju inte bra men man ska nog ge med sig ibland också, långvarig värk tar energi och liksaså förkylningar =(
Hoppas du känner dig bättre snart !

Kommentera

Publiceras ej