Började 6.30 och gick till grannens hästar och gav dem frukost. Tomas fodrade våra djur. 
Tidningen kom när vi var vid brevlådorna, hon var sen idag på grund av väglaget. Mina hundar blev överlyckliga när hon vevade ner rutan och pratade!

Efter fukosten gick jag tillbaka och släppte ut Zorro och Camilla som hästarna heter!

Hem igen och grejade en stund innan en slummer i soffan. Sen kom Karin och vi drack kaffe.

Idag har det blåst iskalla vindar så hon var inte ridsugen. Vi gjorde klart allt i stallet istället.

När vi kom in beställde jag en ny overall, för min är 20 år gammal och det blåser rätt igenom den! Dessutom blev det en väst, en tjock fleece och en dunjacka. Hoppsan vad jag shoppade då! Men frysa vägrar jag att göra!

När vi varit inne och ätit var det dags att fodra grannpållarna och hämta posten. Det blev en kort sväng!

Karin åkte hem och jag satte mig vid datorn och försökte värma mig med te! Telefonen ringde. Det var Ulla-Carin från Västervik. Det var roligt! Så länge sedan vi pratade!

När Tomas kom så gick vi ut igen och fodrade våra och släppte in grannens!

Jag lagade fisksoppa till kvällsmat som blev jättegod!

Vek tvätt och tittade på tv:n. Ikväll låg Mio i soffan hos mig, det händer ju nästan aldrig! Han brukar vara i köket mest. 

Nu har vi varit ute sista svängen och fodrat och tagit in ved. Då kände jag: Gör jag annat än springer ut och in!?

Det är skillnad i sommar, men då är det ju annat jobb istället!

Idag har jag använt mitt back on track knäskydd (Marianne!) Det var skönt!

Gammalt foto. Min älskade Nellie syns bredvid.
 

2 kommentarer

Stina

30 Jan 2014 22:28

En overall skulle man ju ha när det är så här kallt och blåsigt, måste va jätteskönt !

marianne

01 Feb 2014 15:23

Många som har pratar om hur skönt det är med overall, det ser skönt ut också, men jag behöver dra ner brallorna och sätta mej bakom stallet minst en gång varje dag så det känns inte som det skulle vara så praktiskt för mej ;)

Härligt att en back on track grej gör nytta i alla fall :) Jag har använt min krage nu flera dagar...så himla skönt.

Kommentera

Publiceras ej