Igår kväll när vi var ute sista rundan så drack Allie vatten i vattenpölarna.

Då tänkte jag inte så mycket på det, men idag var det likadant och hon satte sig och slickade sig när vi var ute.

När vi kom in såg vi att hon hade flytningar med lite blod i, men ingen feber. Jag ringde förstås till Valla och fick tid efter lunch.

Tomas var ute och jagade och Karin hade en ridtur kl 12 , så jag fick rycka upp mig och åka.

Väl inne togs blodprov, utinprov och ultraljud. Jag var ju säker på att det var livmodern, men den var inte särskilt stor.

Jag fick lämna henne (Hemskt) och så skulle de ta fler prover , sen ringer de imorgon förmiddag. Men vad kan det vara om det inte är livmodern, allt tydde ju på det, trodde jag.

När jag kom hem så var jag tvungen att vila/sova en stund. Blev helt slut.

Fy vad orolig man blir.

4 kommentarer

Helén

06 Jan 2014 07:32

Älskade Allie <3
Ring sen!!
KRAAAM Helén

marianne

06 Jan 2014 10:35

Oj vad oroligt :(
Jag håller tummarna och skickar lite kel till henne <3

Nina Liljedahl

06 Jan 2014 11:13

Men fy vad jobbigt!
Jag håller tummarna att det ordnar upp sig till det bästa, så du snart har henne hemma, frisk och kry.

marianne

07 Jan 2014 08:06

Ja, ston är inte att leka med har jag lärt mej....tur det gick bra för Karin och Freyja, det är så mycket som kan hända ändå, utan att hästen ska komma lös och sticka hem själv.

Kommentera

Publiceras ej