Idag har det varit sol och fint!

På förmiddagen blev det mycket plock. Hur mycket sånt gör man!? Flyttar hit och dit på saker.

Sen gick jag ut och började klippa gräset. Vi har mycket gräs, det tar några timmar. Jag klippte en halvtimme, sen tog jag kafferast.

Jim vill inte vara ute när jag klipper, men de andra två har inget emot det. Allie brukar trava bredvid.

Klippte lite till efter fikat och grejade lite med växterna. 
 
Sen tog jag en liten promenad med hundarna, åt lite soppa och sen åkte jag till Skänninge. Var på Ö o B och shoppade en massa nödvändigheter, sen hittade jag en vaxduk som känns som känns som tyg, till köksbordet.
 
Gillade mönstret skarpt!
 



Sen var jag på Återvinningen och letade efter en byrå. Men det fanns inget som jag ville ha.

Ska åka till Ikea någon dag istället.

Köpte jordgubbar på hemvägen på bästa stället, vid Biskopsberga. Där är de alltid fräscha för de plockar vartefter så inget står och möglar som på många andra ställen.

Stannade också vid tomatboden och köpte en massa goda tomater.

 
 
När Tomas kom hem åt vi jordgubbar och sen gick vi ut och gjorde klart ute. Jag klippte gräset, Tomas körde med trimmern. Sen mockade vi hos hästarna och fyllde på vatten.
 
Sen var vi lika trötta båda två och landade i soffan med lammkorv och bröd. Hittade dinkelkorvbröd på Maxi. Till det gjorde vi en basilikakräm och så egna gurkor och goda tomater.

Nu sover Tomas i soffan, jag vet inte om jag vågar gå ut själv. Det var en rysare på tv nyss, försökte att inte titta, men jag hörde......
 

2 kommentarer

marianne

05 Jul 2014 09:26

Ja plocket tar aldrig slut, särskilt inte som man har en sambo som tror att allt hamnar på rätt ställe av sej själv ;)

Jag körde med gräsklippare i går, första gången jag fick göra det...så Janne fick snygga till efter mej, haha

SV: förr ställde jag utåt men alla jag tränat för säger att jag ska ställa henne inåt, i början tränade jag uteslutande i hörnen, sen över en bom eller kavaletti men nu kan vi klara det på rakt spår också....på filmen fattade jag ju när jag gick in på volten....jaja..mer träning och mindre tänka...
om jag bara kunde behålla fokus skulle det säkert gå bättre ;)

Ska kolla på tältet :)

Stina

05 Jul 2014 21:53

Är så glad att jag inte har nåt gräs att klippa längre, jag råkar nämligen avsky den sysslan =)

Kommentera

Publiceras ej