I söndagsnatt när vi kom hem från vår resa så hade Robert och barnen kommit. Som tur var så sov de till 8 på morgonen, för vi kom ju inte i säng förrän framåt 3 tiden!
 
Så här har det varit full rulle i dagarna 3!  Det är mat och aktiviteter hela tiden. De är ju så små så man måste ju ha koll hela tiden! Men de är duktiga på att roa sig själva och leka med varandra.
 
Victor kom på måndagkvällen, Tomas hämtade vid tåget.  Så spelade vi plump fram till midnatt. Jag vann!
 
Barnen sover ute i boden, som de kallar snickarboden! Fast det är ju en vanlig gäststuga! Inne har vi en sån babywatch som man kan höra om de är ledsna . Både igår och idag har Hilma legat jättelänge och läst för Kasper, har vi hört. Förut ropade hon att hon var törstig. Tycker de är så duktiga som ligger därute fast vi sitter härinne och spelar kort och fikar! Men de vill gå ut dit. Kasper är 1, 5 och Hilma fyller 3 nästa vecka.
 
Vi hade köpt en Horka ridväst åt Hilma och en lila t-shirt med en glitter-islandshäst. Hon vill inte ta av sig dem! Men idag tvättade jag tröjan. Västen har hon haft nästan konstant sedan hon fick den! Roligt när man lyckas. Hon fick också en fotobok som vi gjort om henne. Oj vad hon skrattade när hon läste den!
 
Lättroade barn!
 
Hittade några kantareller igår, så vi fick några var till fm fikat!
 
Mina "barn" Robert, Victor och Karin och så kusinerna My och Moa. Pudlarna med förstås!
 
Fm fika. Banan och vatten! Roligt att hälla själv!
 
 
Hilma i sin ridväst som hon kallar den!
 
 
 
Idag på em tog barn och barnbarn med sig mina föräldrar och Tomas mamma upp till Övralid och fikade. Då åkte jag till stan och handlade lite på Maxi. Lite mat men även lite tröjor till Tomas och en vindjacka till mig för 49:- som hade kostat 349!!!
 
 
Sen hade jag köpt lite fina kläder av en bekant på fb-sidan köp och sälj i Motala som jag hämtade. De var superfina, en del aldrig använt och mest märkeskläder. Jag som bara går i slafskläder! Men nu har jag lite fint! 
 
Gav 390 för detta:
 
 
Hoppas hon säljer mer! Hon hade gått ner i vikt säkert 2 storlekar. 

På kvällen kom vi hem hit igen samtidigt. Inte Karin för hon och killen skulle ut på sjön.
 
Men grabbarna och vi har ätit pankopanerad fisk, rotfrukter i ugn och remoladsås gjord på pickles, jättegod!
 
Barnen åt innan oss och sen gick de ut till sitt krypin!
 
Vi tog kvällskaffe och sen såg det ut så här. Inget kortspel idag!
 
 
 
Nu ska vi försöka komma isäng, klockan är över 23 och imorrn ska alla barn och  barnbarn och kusinerna My och Moa till Kolmården. Robert har stekt pannkakor och rullat ihop med socker. Packat och förberett.
Hoppas de får fint väder. Det är ju lite roligare när man ska vara ute hela dagen.
 
Nähä, nu satte Victor på tevatten. De andra har lagt sig men vi tar väl en kopp först! Han och jag.
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

03 Jul 2014 10:24

Vad kul med alla barnen samtidigt, men livat också kan jag tänka. Mina kommer om några veckor, men kanske inte samtidigt.
Vad söt hon är med sin väst, jag känner igen det där med att dom vill ha på sej det nys....Martin sov med slalompjäxor en gång...haha.

Mums med kantareller, det blir nog mycket i år, Janne har också plockat en del :)

Verkligen fina kläder...vi får väl snart
se några selfies när du manekängar ;)


sv: du har förstås tappat en del kondition men den kommer tillbaka snabbt när du sätter igång....härligt att du kan börja träna lite mer nu :)

Kommentera

Publiceras ej