Sitter i soffan för första gången på en veckan, tror jag!
 
Tisdag och onsdag har Karin haft ridläger här hemma för sina 5 elever. Hon har skött det mesta, men lite plockande har jag hjälpt till med. Ni vet diska, torka, plocka, fylla på......

Igår var jag istan med en sväng. Handlade och tog en kopp kaffe hos Cissi. Det var så trevligt att ses igen. Vi red ihop för många år sedan, sen hade vi vår ponny inhyrd där ett tag innan vi flyttade hit.

När jag äntligen kom hem efter ett antal timmar så såg jag att Allie hade några såriga utslag på ryggen så jag fick åka tillbaka till stan, till veterinären. Hudinfektion, som vi inte vet hur det uppkommit, men det blev rakning av ryggen, penicillin och så ska vi tvätta med klorhexedin. Ja det är ju typiskt att hon skulle få något igen, det hinner inte gå många veckor innan hon får något nytt!

På kvällen grillade vi tillsammans med barnen och Marie som var här och hjälpte Karin. Sen sov de i tält! Vi flyttade även fåren igår, men det mesta där gjorde Tomas. Och finaste hunden Jim!

Idag på fm var jag och träffade en "problemhund" med matte. Jag är ju egentligen sjukskriven, men att åka och sitta och dricka kaffe och prata är ju inte så jobbigt. Ofta har ju folk redan svaret själva på sina bekymmer, men man behöver hjälpa dem att sätta ord på vad de ska göra! En underbar söt liten tik var det. En sådan typ som jag är svag för.

När jag kom hem åt alla lunch här, pannkakor. Men jag åt en tonfisksallad. Tomas gillar inte tonfisk, men jag älskar det! Kan bli jättesugen på det. Igår köpte jag gulbetor och kokade också, som jag åt både igår och idag. Jättegoda.

Karin och Marie hade fullt upp med lektionsridning, körning och tipspromenad på eftermiddagen innan alla åkte hem.

Jag är så stolt över våra duktiga hästar och Karin förstås, men hästarna är så duktiga och tålmodiga, Det är ju bara My och Moa som ridit lite mer. De andra 3 är nybörjare, men har lärt sig så fort. Men det är ju skillnad när man får rida ensam med en ridlärare.
 
Söta Moa!
 
Tea, med bästa balansen!
 
My på Disa
 
 
 
Balansträning på fina Birkir
 
Klara duktig lillasyster på äldsta, trygga Berserkur
 
Maja, duktig storasyster på tjocka Tindra
 

När lägret var slut satte vi oss med en kopp kaffe och pustade en stund.

Men sen ville jag att vi skulle bära in våra gamla köksmöbler och se om vi kunde ha dem. Vi har pratat om det ett tag. Vi har en ljusblå kökssoffa och 4 stolar till. Vi skurade av dem och Tomas bytte tyg på soffan. Jättefint! 

Jag torkade av golvet, tvättade mattan och så in med grejerna. Jodå, det blev nog bra, ska bara vänja oss!

Sen åt vi kvällsmat, cyklade en sväng med hundarna och avslutade med mockning och matning i stallet.

Landade i soffan med en bit kladdkaka, yogurt och jordgubbar. Klockan är nu 00.57 och snart slutar reprisen på Lalehs konsert på allsångsscenen. Jättebra är det!
 

 

1 kommentarer

marianne

25 Jul 2014 09:37

Kul med läger, jag föredrar att rida lektion när det är bara jag, eller möjligen en till, det blir förstås jobbigare, men tycker jg får ut mycket mer av det.

Kommentera

Publiceras ej