Vi tittar på Allsång på Skansen på play. Det är bra med play!

Igår åkte Tomas, Karin, Victor och jag till Sharpman. Flugmasken var ju jättebra, men typiskt nog var de slut i "vår" storlek. Tomas köpte däremot jättefina vinterkängor för halva priset. Karin hittade skor.

Lotta Träff var här och gav Tindra och Nökkvi massage och akupunktur. De var uppskattat! Båda stod lite dimmiga på ögonen och halvsov.

På hemväg från Sharpman handlade vi på gårdsbutiken. Dels mat till grillkväll och så köpte vi en låda jordgubbar som vi frös in.
 
 
På kvällen satte vi upp nytt staket till fåren. Hundarna fick "jobba".

 
 
Victor, Karin och Tomas.


Idag åkte Victor hem. Innan dess grejade vi lite i trädgården och jag var och lämnade in min bil för att fylla på AC:n. Det kom några regndroppar men väldigt lite.

Jag skjutsade Victor till Mjölby och på hemvägen handlade jag i Skänninge.

När jag kom hem gick jag och plockade hallon. Jag skrev en lapp imorse om vad jag skulle göra idag! Har gjort 3 saker av dem. Klippt hundarnas klor, bundit upp björnbären och plockat hallon.  

Har ni sett gula (vita) hallon? Det hade inte jag. Men igår såg jag en buske när vi satte staket!


 


 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

31 Jul 2014 16:02

gula hallon plockade jag mycket förr, men nu kommer jag inte ihåg var :(

Var det bara påfyllning som behövdes i ACn? Bra :)
Vilken härlig bild på hundarna...

Sv: Det är en sån där gammal parkbänk från förr...vi har en till så kanske jag fixar den med, men den behöver Janne byta ett par ribbor på.

Kommentera

Publiceras ej