På fm bytte jag lakan och dammsög däruppe. Sen körde jag lite här nere med och plockade undan (som vanligt) en massa saker.
 
 
Till lunch blev det " Vad kylen har att bjuda"
 
 
 
Tomas åkte till stan för att köpa Diesel till traktorn för han skulle slå vallen som är kvar. Innan dess började han röja runt fårhagen, för Mira satt ju fast idag också. Fy vad hon ropade när hon såg mig. Jag blir så ledsen när hon fastnar och är rädd att hon ska strypa sig. Det kan hända om de ramlar:-(
 
Hon går med alla andra tackorna och ingen annan, inte det andra flasklammet heller, går ut. Ut verkar gå bra att ta sig, men när hon ska in fastnar hon.
 
Men något gick sönder på röjsågen så det blev inte klart. Och efter några varv på vallen så gick fläktremmen av på traktorn......Då  han ska  in till stan igen och köpa en ny  inser han att han glömt plånboken på Granngården, som nu har stängt. Vilket flyt va!? Han flyttade över pengarna och spärrade det för internetköp och utomlandsköp, så hoppas vi att de tog hand om den på affären!
 
Jag lånade ut mitt kort så han kunde åka och köpa en fläktrem. 

Under tiden har jag fixat lite i vardagsrummet. Hade köpt ny duk och kuddöverdrag. Grejat med blommorna med. Vad man håller på!
 
 
Satt en liten stund ute med ett korsord, men somnade visst till några minuter.
 
Mockat hos hästarna och jagat lite bromsar. Idag köpte Tomas en bromsfälla. (Då han glömde plånboken) det vore ju kanon om den funkar så bromsjäklarna blir färre.
 
Nu var det sån otur så fläktremmen var för kort! Idag har Tomas haft riktigt oflyt.......

Marianne undrade hur långt vi kommit med sovrummet! Jag tog ett par kort idag. Ligger ni före eller?  :-)
 
 
 
 
 



Allie har fått bada idag med. Hon älskar vatten. Badar gärna i vattenpölarna med! Men så bet de sönder botten,igen!
 
 
 
Nu är klockan 21 och vi ska fixa lite mat. Det blir pizza (kit) med kyckling, curry och banan på. Men jag var tvungen att vila lite och då blev jag serverad en öl. Tydligen en lokal sort!
 
 
Ha en underbar kväll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

10 Jul 2014 09:53

Oj!!!! Ja vi ligger före...tror jag, Janne har lagt skivor på golvet...men tror inte han isolerat väggarna helt, men just där sängen ska stå har han satt upp väggar...jaja..jag ska med fota så får du se.
Vad fint du har det i rummet...vet du...jag hade likadan soffgrupp innan vi köpte denna vi har nu :)

Kommentera

Publiceras ej