Gick upp 5,45 för Allie skulle hämtas av grannen. Idag skulle hon ju dra ut 2 tänder.
 
När hon var hämtad och jag hade ätit frukost så slumrade jag till i soffan en stund.  Cattis ringde och väckte mig!

Sen var det  kaffedags:  (Lte av salamin är till mina grabbar Jim och Mio) De får också "fika" i soffan.
 
och så pratade jag med mamma som opererade sina ögon igår. 

Efter det gick hundarna och jag ut. Satte på fläkten (som jag glömde imorse) till hötorken. Sen mockade jag i vindskydden och fixade till lite hos kaninerna.
 
Katten Bruno sov i barnvagnen. Den andra kissen är sällan hemma. Bruno är alltid hemma eller iallafall i närheten. Har köpt avmaskning till dem, måste komma ihåg att göra det imorgon.



 
 
Nu går vi till betet. Kom allihop!
 
 
 
Det kallas vindskydd, men är mest en toalett!
 
 
Det lilla vindskyddet gillas för där blåser det lite mer. 3 stycken har trängt in sig.


Åt lite lunch, matjesill, ägg och en stor  klick creme fraiche med gräslök. Blev sugen när mamma sa att de skulle ha sill.

Sen har jag vattnat växter, gjort korsord och suttit i solen. Riktigt skönt idag. Hundarna åt märgben.
Grannen kom och undrade om jag inte skulle ha rabarber så jag plockade av lite och lade i frysen. Våra blir ju inget av!

Så kom lilla Allie hem tandlös och söt! Hon hade charmat alla på kliniken, förstås! Hon är ju så mysig. Emma sa att hon lade huvudet i knät så fort någon satte sig ner. Mys med mig! Men de var lite bekymrade över hennes tunga (som ofta hänger ut) och blötte den åt henne! Hon sover alltid med den ute så den är så torr så hon har ibland svårt att få in den! Den ligger på golvet bredvid!

Tomas har varit på mässa och kom hem sent. Men vi har börjat packa ner kläder, lakan och lite annat.

Imorgon drar vi när han slutar jobbet. Mot Norrland!
 
 
Allie!
 
 
 
 
 

2 kommentarer

marianne

26 Jun 2014 14:27

Ja men hon är ju för söt <3
Jag önskar vi hade ett vindskydd i hagen med, att dom skulle slippa boxen vintertid, kunna välja själva om dom vill gå in. Men det blir nog bara drömmar.

Sv: Jag tror Ava bara ville visa sin protest mot att Magnus inte var med oss....att hon tyckte det var dags att vända hemåt...hon är både klok och rolig...ju mer såna grejer hon gör, desto mer gillar jag henne....jag är nog lite knasig, jag med hihi

De där ällingarna ja....de tar mer tid än jag tänkt, jag kan ju stå hur länge som helst och glo på dom.

Stina

26 Jun 2014 20:24

Hur kommer det sig att hon har tungan ute så, finns det nån förklaring ?
Förstår att hon charmade alla, hon är ju toksöt !

Kommentera

Publiceras ej