Vaknade jättetidigt! Fruktansvärd stel är jag och vill upp och röra mig.
 
Men när jag klätt på mig kände jag mig trött ändå, så jag somnade om här nere på dagbädden! Märkte knappt att Tomas kom upp och tog hand om alla morgonsysslor. Vaknade när han skulle åka till jobbet.

Segade framför datorn tills Karin kom och då drack vi kaffe förstås! Vi försöker instalera ett fotoredigeringsprogram. Jag har inget på min nya dator och inte fick vi till det nu  heller :-(

Så ringde Gulli, min goa rumskompis från sjukhuset!

Karin tömkörde Birkir och Freyja. Sen red hon Nökkvi. Jag tog lite bilder.


 
 
 
 
 
 
 
Sen kom My och skulle hjälpa Karin lite. 
Jag satt ute med ett korsord och de red ut på Berserkur och Disa.

 
 
 



My hade oturen att flyga av Beris! Han skuttade för några blommor (!) när de galopperade och först hängde hon kvar men det lyckades inte!

Tröttnade på mitt korsord. Funderade på om jag skulle leta en gång till efter ett klänningsmönster som jag skulle vilja sy en klänning av till Hilma. Förra gången hittade jag inte, men nu gjorde jag det! Blev jättesugen på att sy när jag bläddrade ibland alla mönster. Till mig själv också. Det gjorde jag förr, när barnen var små.

De här mönstren blir nog prio 1 tror jag!


 
När Tomas kom hem så satte vi potatis! Det har vi aldrig haft förut. Så vi får se om det här projektet funkar.
Hade nämligen en påse med ekologiska potatisar som hade glömts bort i skafferiet. De hade groddat sig och var mjuka. Nu tog vi helt enkelt 4 hinkar och tryckte ner 2 i varje. Sen satte vi några i framkanten bland sqaushen.

Vi får väl se om det går! 

Jag blir nästan allergisk av att se ogräset så jag testade min bästa pall som man kan vända på 2 håll. Jag kan stå på knä på den och rensa! Men jag tog bara lite, jag lovar! Det som var i växthuset på gruset. 

Jag ska ta det försiktigt och göra lite, lite i taget! Men jag måste röra mig. Har inga muskler och skinnet hänger....
 
Ikväll hejjade vi på Maja och Viktor i Sveriges yngsta mästerkock och de gick till finalen! Samtidigt åt vi supergod panerad fisk, stekt färskpotatis och egengjord remoladsås och grönsaker. Mums!
Tips om ni inte redan vet: Salta fisken och snabbrimma den en stund innan ni panerar. Mycket godare! Salta rejält!


Natti natti!

2 kommentarer

marianne

06 Jun 2014 22:12

oj vad jag missat mycket spännande när jag inte haft tid/ork :-p
Vad fin Nökkvi är, om det är han på första bilderna?!
Ja, se andra är förstås fina de med, men han är lite extra :)

Jag brukar inte panera och steka fisk, men Janne gör det så jag ska tipsa honom, jag kan ju tipsa om att panera i panko, det blir frasigt och fint. Det drar åt sej mindre fett känns det som.

marianne

06 Jun 2014 22:15

Just ja.....jag brukade sy massa kläder från det jag var tonåring upp till ca 30-35 årsåldern...sydde kappor, klänningar, kostymer och vissa av ungarnas kläder. Jag tror inte jag har kvar några mönster, men pratade häromdagen om att serva symaskinen och sy om ett par klänningar...men måste hitta tiden förstås.

Kommentera

Publiceras ej