Vaknade av att det frustade "alldeles för nära"!
 
Berserkur och Disa gick utanför hagen! Kläderna åkte på snabbt. Jag var först ute och motade in dem, med kryckorna, i paddocken. När Tomas kom letade vi efter vart de gått ut. Det tog en stund innan vi såg att de öppnat i vindskyddet ut mot gödselstacken, där vi har en grind. Bra att inget staket var nerrivet. Det är så trist om de skadar sig på det.
 
Vanlig morgonutsikt från sovrumsfönstret!
 
 
 
 
På fm åkte Tomas och kollade på en ny strängläggare. Vi har ju bara gamla maskiner och de går ju sönder heeeela tiden. Tomas lägger mer tid på att laga dem än vi använder dem. Så är det med gamla grejer! Tur att han är händig!

Karin kom direkt efter jobbet och hade lektion för Klara och Maja. Medans deras föräldrar mockade i hagen. Gud så snälla de är!

Karin red 2 hästar sen, Tindra och Disa. Tomas vände hö och gejade i torken. Jag lagade mat och bakade en kaka till eftermiddagskaffet. Tvättade några maskiner också. Tur att jag kan göra något!



Idag har jag suttit ute lite i hamocken och läst. Kanske kan få lite färg på de bleka benen.

Jag började leta i mina lådor med för små kläder som stod i klädkammaren. Tur att jag sparat dem! Kunde ha allt! Till och med så var en del väldigt lösa! Bland annat ett par knälånga jeans som jag aldrig använt! 2 kartonger med shorts, toppar och några sommarklänningar är det. Frågan är bara vart jag ska få plats! Har bara en garderob och den är full fast jag har rensat nyligen. Kanske får införskaffa en byrå till.

Glad blev jag över att hitta en trikåkjol som jag trodde att jag kastat! Köpte den för 40 kronor på rea för flera år sedan! Perfekt nu. Mjuk och skön eftersom jag har tagit bort bandaget på såret och vill inte ha sömmar som skaver.

Efter en lugn och skön dag säger jag godnatt!
 

3 kommentarer

Helén

15 Jun 2014 23:15

Vi får ta en shoppingrunda inhandling av byrå ;-)
Härligt att du hittade å kunde ha dina kläder.
Kraaam

Anita

16 Jun 2014 11:56

Härliga bilder !

marianne

17 Jun 2014 10:05

Man får en väldans fart ut när man hör/ser hästarna för nära huset. Så dina öppnar med grinden?
Som Magnus ibland

Kommentera

Publiceras ej